AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.897

Tips..Troligen skruvad 525 touring

Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Jag var och tittade på den här och provkörde den var verkligen ett lik ser ok ut på bilderna men är jätterisig och skrapad runtom.Skitig och nersutten stol och skitigt skinn i hela bilen. När jag körde den var den mycket slapp och gungig. Skramlade om framvagnen. Ratten var blank och det satt nya lysen på den men väldigt mycket stenskott på huven. Så min gissning är 25000mil.
Vilket bluff och båg

Så tips till andra som funderar åk inte någon lång sträcka för att titta på den.

Försäljaren står och säger att den är jätte fin när det är stora skrapmärken på höger flygel mycket repor, skrapade kofångare bak och fram, pdc sitter inramlade, rostigbacklucka, suck vilken idiot som står där och säger att den är jättefin. Jag sa att det är mycket repor, skrap och bucklor.
Men det tyckte inte han. suck

Riktig bluff och båg

Vad var det för bil du kollade på...?

Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
oops Glömde lägga in länk

Länk

Denna var det....

Nu är annonsen borta, om det är som du säger så hoppas jag att det inte är någon "oskyldig" = ovetande som har köpt bilen.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Verkar som de är här med och tog bort bilen.
De har troligen sett inlägget.
RZT 179

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilen är Länk ju svensksåld dessutom en -01a inte -99 som anges anger med 8 ägare, Den ser ut som använts som laståsna fd företagsbil som sista brukare. tydligen var den i allfall så risig så BMW Bilcentralen i Kungens kurva inte ville sälja den utan skickad den till en bakgårdshandlare i Huddinge så vad har man att förvänta sig allt är ju i toppskick enligt ett sådan klienterie, har funnts en del suspekta bilar där tidigare.
Bland annat passerade denna skruvade 523a där i höstas och har nog passerat förtaget tidigare också för några år sedan.
Länk
Dock är den flera ggr skruvad av en privatperson i Mölnlycke och inte av denna bilfirma.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag hade ringt: T. Åkerman Advisory AB, de är de som är första ägaren och brukaren av bilen fram till att den byttes in hos: Bilcentralen I Stockholm AB
Förvärvsdatum 2008-02-26

Någon av dessa två kan ju svara på vad bilen hade gått antingen när de gjorde sig av med bilen eller köpte in den.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tror nog inte att bilen är skruvad (det är alldels för lätt att avslöja svensksålda skruvade bilar) utan den är nog helt enkelt bara väldigt sliten.

Hasso: Att Bilcentralen skickar bilen vidare är absolut inget konstigt. Det finns knappt en enda E39a hos BMW i sthlm (Solna, Danderyd, Bilcentralen, Borgs) utan allt som är mer än 2-3 år gammalt säljs vidare direkt. Min egen bil byttes exempelvis in på Borgs och skickades sedan vidare till mindre handlare (Hammarby Bilcentrum). Det beror inte på att den är sliten utan det är bara så man gör, man vill inte ha en massa gammalt skräp som en E39 i hallen ;-)

//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Gaspedal: Det är 8 ägare varvid firman är en av de tre sista.

Andreas : Jo jag vet de är gamla nu.
I BMWs INPA diagnos får man leta upp E39 under menyn OLD CARS :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Sorry det stämmer.
Var lite snabb innan =).

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
105
nbtarzan
X3 2,0da - 08
Toyota Starlet Rallybil
Nu är bilen på annons igen med 13500 på mätaren. Vilket skämt.
Min med 19000 på mätaren är ljusår mindre sliten.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.