|
|
|
|---|---|
|
Cheva 350(5,7l) i en e30? Sitter mest och drömmer för tillfället... men detta finns i mitt garage, ska egentligen bygga om på en annan bil men kanske kan bli ett bygge till :) hej! | |
|
lagligt? beror på vilken 350 du utgår ifrån, en med katalysator så e de möjligt, men inte om motorn original saknar kat. fysiskti möjligt? säkerligen, men mycke kapande knåpande o bankande, men varför skulel det inte gå. min fråga är dock varför? finns så mycke roligare motorer att stoppa ner i en E30, t ex. BMW:s egna 8:or elelr nån modärnare 6:a. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Det går, finns en del som gjort det. De tar mindre plats än BMW's V8or och i de jag sett har det inte krävts mycket bankande. Trångt åt bromsservon dock. De "gamla" SBC 350 (typ tredje generations F-body) och LT1 orna är ganska så tunga dock. Fords 302:a är ett lättare paket. LT1 har lite för mycket effekt orginal för att det skall gå att regga i en E30, (måste nog viktas). |
|
|
Gjutjärnsåttorna är för tunga som sagt. GMs LS1 i alu är en väl så bra motor som BMWs åttor, om man ser till vikt/effekt (Sämre litereffekt men det är ju egentligen ointressant, vikten spelar ju större roll) och t.om. förbrukning/effekt är minst lika bra. Trots enklare teknik på papperet så presterar den minst lika bra i verkligheten helt enkelt. Effekten kan bli problemet som sagt, gäller även LS1. LS1 är rätt dyr också, iaf i Sverige. Här finns en projekttråd: Länk Googla E30 LS1 så hittar du en hel del. |
|
| Typa bilen med någon gammal trött smoggad 305:a, banka sedan in dennas motornummer på valfri kul spis av liknande generation/typ tex 350 med lite godis i och tryck ner den i bilen istället. Visst gjutjärnsspisarna är tunga som satan men det är ju ytterligare en anledning att borra den ;) | |
| sålde motorn idag så det sket sig | |
|
Det är väl bara att köpa en ny! /Mats J |
|
|
Kanske blir lite lätt i baken med ett sånt stycke järn i fronten Men originellt jojo :) __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.