AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.134

Fälgar har jag, men jag vet inte vad de kan vara värda ...

...och vad de heter?
Det sitter 245/45 17 på dem...två däck är splirrans nya.
Hade tänkt sälja dem men har inte en aning om vad de kan vara värda.

Här hade jag tänkt lägga in en bild på dem här i frågan...men det går visst inte.
Är helt ny här, trots att jag har 2 BMW. :-)

Fälgarna har suttit på en 523i -96. De har BMW märke samt en röd/svart/vittt märke strax intill BMW märket. Sen är det typ 5 sektioner med 4 "ekrar" i varje...
Ursäkta att jag verkar vara som ett UFO, men detta är en helt ny värd för mig!
// Spånet....

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ladda upp en bild i din blogg sen är det bara o länka,du kan ju även kolla efter liknande på börsen,blocket osv.Annars ligger väl dom flesta i spannet 3-6 beroende på skick.Om det inte är Alpina eller nån fin BBS.
Välkomnar dig till Autopower.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Nu ligger det bilder i min blogg...

Länk

Style 67 är det vad jag kan se. Värdet vet jag inte riktigt men är dem i bra skick, som dem ser ut att vara kan du nog få en respektabel slant för dem :)
Tack för det...! :-)

Nu återstår det bara att få reda på hur respektabel slant det kan tänkas vara...

Jag får söka vidare efter mer info...

Men har dom verkligen setat på en E39a (E46 M3 fälgar egentligen så fel offset )?? sen skall dom bara finnas i 18" & 19".. inte 17"... replicor eller ??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Snygga fälgar. Ca 6.000 kr

Mr C
Replicor?? Nää...det får jag väl hoppas att det inte är! Hur skulle man kunna se det då?...det finns stämplar i dessa... och han som jag köpte bilen av tyckte väl att hans bil passade i dem....han var nog iaf kunnigare än vad jag är...

och...6.000 är ganska respektabelt...tror jag iaf.

Oj...ska försöka lära mig både forumet och BMW-power ordspråket, så fort jag bara kan....sorry.... men e ju bara kvinna som mest bara KÖR BMW...pratar sällan om dem =)

Det är nog som Gasar-Magnus säger att det är replicor då dessa enbart funnits till E46 och inte dessutom inte i 17".

Skulle tro att 6 tkr är absolut max vad du kan få.

/// Erik
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
dessa formuleringar som används värda och värda? det är så enkelt så, värdet är vad en köpare är villig att ge och hur mycket pengar han har i näven, det gäller vid all försäljning, sedan är klart att man önskar sig så högt pris som möjligt men det är en annan sak, sedan kan man ju undra vad en seriös köpare är beredd att ge.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Hade style 65(m5 replikor) ute förra året för 4500:-.Dessa hade gått 1 sommar framdäcken ca 50% bakdäck slut fälgarna i mkt bra skick.Fick 1 mail så nu blir dom nog kvar.
Han jag köpte dom av hade betalat 14900:- för dessa och min tanke när jag köpte dom var att frun skulle få lite fina hjul att åka på.
Men repliken från henne var,jag vill ha mina tjocka däck kvar man åker så skönt med dom.O visst kan jag hålla med att 225-60-15 är riktigt komfortabla.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är som ovanstående säger garanterat replikor av M3-fälgen style 67. Original fanns den ej som 17" och ej med ET och navidiameter som passar E39.

Fälgar och däck har tyvärr inget bra andrahandsvärde så 6000kr låter som för mycket men det är ju bara att testa med en annons och se om man får någon respons.

___
//Ulf
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jag betalade 6000:- för mina beggade style 67 replikor med bra däck. Dock 18 tum, 255or bak och 225or fram
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag skulle tro att du kan få ut runt 4000:- i bästa fall.

Som tidigare sagts är det replika fälgar.

Satte själv ut annons på ett par original-alufälgar med bra däck i 16" till e46: Länk
2900:- inte ett svar. Så nu kör jag slut på däcken själv istället och slumpar bort fälgarna löst billigt i höst.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.