|
|
|
|---|---|
|
Jag ställer snart på min M3 e46 och ska lämna in min bil på en helrekond, men undrar vilken firma som är bäst? Är det någon som har någon speciell erfarenhet från någon utav dessa firmor? Positivt eller negativt.... Tack på förhand! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns meterspalter med för och emot om detta så om du använder funktionen "sök inlägg" så har du att läsa resten av kvällen. Ditec absolut - MR cap aldrig. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Angeleyes |
Ja varför inte Ditec - De brände rätt igenom lacken på min BMW...mycket duktiga killar... |
|
angeleyes: Säger mera om personen som höll i maskinen än systemets hållbarhet: Mr Cap är marginellt bättre än en bra vaxning medan Ditec håller utlovade 18 månader MEN som alltid är det yrkeskunnandet hos han/hon som håller i polermaskinen som avgör hur blankt det blir sen hur länge det håller beror på vad man lägger på.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag har testad båda, och tycker att resultatet blev lika bra hos bägge. Numer lämnar jag alltid mina bilar till Gbg:s Däckcenter som gör ett minst lika bra jobb, till lägre kostnad. BMW CS #5206 |
|
|
Rekommenderar Ditec sen ett årtionde men som sagt, det är hantverkaren som gör resultatet. Gör dig själv en bild och besök de olika på din ort personligen, en liten guide att hitta rätt skriven av Dr Jörgen på Stockholms Bilvård/DITEC Länk Lycka till! Asken |
|
|
Jag ditec behandlade min bil i Nyköping. Alltså han som äger stället gjorde ett grymt jobb. Han såg direkt utan att ha sett min bil tidigare att min motorhuv var omlackerad, och att den var repig. Fast jag själv tyckte inte den var repig med mina amatör ögon. Om jag skulle lämna in min bil hos Mr.cap där den varit behandlad tidigare så skulle de bara förstärka skyddet och inte polera upp bilen. De såg inte heller att bilen var "repig". Så jag valde att lämna in den på Ditec, och är mer än nöjd. Men som sagt jag tror det beror mycket på vem som gör jobbet. Att lägga på ett skydd och ta nästan 3000 kr kan väl vem som helst göra.. men grundjobbet är viktigast annars är det ingen vits med att lägga på eller förstärka lackskyddet på bilen! Men jag vill inte säga att Mr.cap är dåliga.. men jag fick intrycket att Ditec skulle göra ett bättre jobb och därför valde jag dem till slut! Så det beror helt klart på vart man vänder sig till Min bil: Länk |
|
|
Det är hantverket bakom som styr resultatet. Och det är arbetstiden som mest avspeglas i priset. Tror inte att de olika kemikalierna i en lackehandling kan konsta 3000 pix.... Jag förordar, precis som Asken, Ditec och då förslagsvis Jörgen Sandell, ofta kallad Dr Jörgen. Med rätta faktiskt. Om man ni inte har möjlighet att åka till Stockholm finns det ju så klart andra duktiga hantverkare runt om i landet. Bara att ringa runt, åka och kika och be om referenser. Då jag dessutom inte prövatr annat än just Ditec, sedan 2001, så ska jag inte säga nåt om andra företag. Niklas Fransosen |
|
|
Jag kan bara hålla med angående Ditec. Lackförseglingen håller länge. Har inte själv testat MrCap men bland bekanta som testa båda så kör samtliga med Ditec idag. När det gäller arbetet innan lackföseglingen läggs på så beror det enbart på hur duktig personen som gör jobbet är. Om det står Ditec, MrCap eller något annat på skylten spelar ingen större roll. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.