|
|
|
|---|---|
|
Helloo!! Är det ngn här som har erfarenhet av dörrlister till E46 Coupé ?? Det är nämligen så att jag har problem med mina, dom har lossnat ! Jag har försökt att "limma" dom men det håller inge vidare, och har ingen större lust att investera i ett par nya, då dom inte ver helt gratis. Är det någon här som har tips på ngt bra lim eller något annat som kan funka? Eller finns det kanske "kopior" (inte orginal) lister att köpa? Tacksam för hjälp & tips! | |
|
Jag har/hade samma problem och jag har löst det tillfälligt genom att limma. Testa med en mänder olika lim utan bra resultat innan jag till slut fick det att fungera med Biltemas "superlim"... Länk Märker dock nu när man kör i högre farter att det uppstår lite lite vindbrus vilket det inte gjorde innan listen lossnade. Så det blir att bita i sura äpplet och beställa en ny list. Anledningen till att den är så dyr (2600kr hos BMW om jag minns rätt) är att det tydligen finns magneter som är elektriskt förbundna. Jag ska dock kolla lite på att beställa via USA och se om det kan tänkas bli billigare. Återkom här om du hittar något billigare alternativ, dock köper jag endast BMW orginal. Riktigt kass kavlité kan vi iaf. konstatera. Syns tydligt på listen där den delat sig att den varit otroligt dåligt limmad från fabrik. Listen består alltså av två delar som ska vara vulkade ihop från fabrik för er som inte vet om det :) Mvh Jimmy Länk |
|
|
Någon som vet om det finns dörrlister här: Länk ? Jag lyckas ej hitta några.. :/ |
|
|
FS: Ja Schmiedmann har oxå denna dörrlist men tar en del för den precis som BMW, ca 2600kr + frakt Jag tror dock att jag lyckats hitta den på E-bay för svart innertak (M-paket II)... Länk Med frakt hamnar denna list från USA på ca 1300kr, vilket ju är runt halva priset vad BMW tar. Ska invänta svar från säljaren och sen ev. slå till för att få bilen 100%-ig igen :) Någon mer som vill beställa denna list? Mvh Jimmy Länk |
|
|
Har nu fått svar från säljaren men jag är lite smått osäker på om jag har den svarta eller den gråa listen. Som jag ser det så är min mörkgrå :(. Har ju ljusgrå skinnklädsel men med svart innertak (m-paket II). Någon som har bild på en grå list kontra svart list (filtsidan alltså, själva gummisidan är ju alltid svart). Så här ser min list ut, halvdåliga bilder kanske... Länk Länk Har jag den svarta eller den gråa? Är den gråa listen mörkgrå eller ljusgrå? Mvh Jimmy Länk |
|
| Jimmyboy: Man ser bara gummilistsidan. Om du har svart innertak och grå klädsel så borde det ju kvitta tycker jag!? Blir ju liksom lite fel vilken list man än sätter dit. I ditt fall skulle jag lätt sätta dit den svarta listen med tanke på priset. Jag är också i strongt behov av 2 nya lister men 5200 spänn känns så jäkla saftigt! Överväger att sätta dit den från ebay trots att jag har rakt igenom grå inredning... | |
|
Deimos: Nja, man ser lite även av filtlisten på vissa ställe. Visst skulle det kanske kunna kvitta vilken färg jag väljer mht. bilens färgkombinationer. Men jag kan ju inte ha en grå list på förarsidan och sen en ny svart på passagerarsidan. :) Fick precis svar från säljaren på E-bay att den grå är lika ljus som min golvklädsel. Så jag ska ha den svarta alltså, nu tror jag faktiskt att jag beställer denna list så att bilen kan bli hel igen. Orginaldelar för halva priset är ju inte dåligt. Hoppas nu bara listen håller den kvalité som han lovar. Ska du också beställa av honom? Bli ju under 2600kr för din del för två lister, som hittat :) Mvh Jimmy Länk |
|
| Nja jag var ner och glodde på listen och föreställde mig hur det skulle se ut med svart. Jag kom fram till att jag kommer sitta och irritera mig på att det ser fel ut. | |
| Jag har också varit i kontakt med honom, väntar på svar om han har en ljusgrå till mig. | |
|
Jag skriver några rader jag också. Han kanske fixar det om efterfrågan blir stor nog=) Vore ju nice om man kunde köpa listerna till halva priset:D |
|
|
Hej. Hade detta problem förra året. Om du menar att den "luddiga" delen av listen lossnat från resten, så fixade jag det permanent så här: Limmade listen med speciallimmet Loctite 406 , 20ml 275:- Tvättade av noggrant med Aceton, riktigt gnuggade listen så att det blev ordentligt rent. Sedan slipade jag den lätt med våtslippapper 400 och torkade av med Aceton igen. Applicerade en tunn sträng med lim (viskositet som vatten) på den släta insidan av den "luddiga" listen som var lös och strök ut det med fingret så att det täckte bredden av listen. Sedan tryckte jag fast listen. Limma ca. 20 cm. åt gången och kläm hårt och räkna till 10. Sitter fortfarande som berget. Surf Or Die!!! |
|
| Hallo! Har också detta problemet med listerna.. Har lossat på bägge sidor för mig. Limmade med Atack Superlim och det blev ganska bra men lurar på att köpa nya. Kom ni fram till nåt bra pris lr!? Jag har M-Sportpaket II med mörkt innertak så ska la ha dom mörka listerna då.. Dom ni såg från USA där, är det "orginal"!? Vill ju inte ha nån billig kopia, då köper jag hellre på BMW. Ingen som testat på skrotarna!!? Tänkte om det finns möjlighet att lossa dessa från något objekt o sen montera om dom på sin bil lr blir det kasst då... | |
|
Fick svar från killen i USA, han kunde fixa fram andra färger än svart! Han hade till och med 2 stycken gråa lister hemma, dock bara höger. Skulle återkomma med pris imorgon på den vänstra. Gött! Han säljer bara originaldelar om jag förstått allt rätt. |
|
| Låter bra.. Men det måste vara "orginal" annars är jag inte intresserad.. ;) | |
|
oj då.... det verkar vara ett valigt problem på E46 ci ?? Ni som varit i kontakt med säljaren i USA, har ni fått fram ngt mer exakt pris på fraktkostnader och så? Eftersom det kmr från USA så är det tull på det också, om jag inte har fel? |
|
| Fick samma problem med min list på förarsidan här om dagen :( ska testa din metod surfjanne. Tack för tipset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.