AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
742

Inte så krångligt att montera larm på en E32!

Visa användare
2
Guldstrand
BMW730iA (E32) 1991
Hejsan
Har idag monterat in ett larm på min 730-91 som var helt utan originallarm.
Och efter att ha läst ganska mkt om det på forumet så blev jag lite chockad hur lätt det egentligen var och det tog knappt 2h att göra det tills det var monterat och klart!

Kommer att lägga ut en utfärlig monteringsbeskrivning inom kort med typ vilka av originalkablarna i bilen man ska använda och de flesta sitter samlade under ratten faktiskt!

Jag monterade den blåa blinkfyren på samma plats där de som har originallarm sitter.

men som sagt, ska knåpa ihopa en utförlig beskrivning inom kort och lägga ut till de som nu kan ha nytta av det!

En gång BMW, alltid BMW :-)
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Hej.
Du tror inte att sådana beskrivningar kan missbrukas av mindre seriösa personer?

När jag har kopplat in larm, så har jag istället gjort några smarta avvikelser på monteringsanvisningar och dylikt.

/S
Visa användare
2
Guldstrand
BMW730iA (E32) 1991
Hej

Nja det vet jag inte riktigt, visst finns det mindre seriösa människor men att få tag i en vanlig monteringsanvisning kan ju vem som helst få tag i eller hur!
Det jag ville med detta inlägg efter att ha läst i forumet var ju att vara till hjälp för dem som inte riktigt vet till vilka av originalkablarna de ska koppla in larmet på!

/ RTG

En gång BMW, alltid BMW :-)
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Nja ville bara göra dig medveten att det kanske kan vara lite känsligt.
Självklart skall man hjälpa.

/S
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jag tar gärna del av en anvisning, kan kanske vara till nytta när jag ska montera startspärr.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.