|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder; Lämpligaste monteringen är faktiskt inte i den medföljande "sug-koppen" man sätter i framrutan. GPS:en blev för varm och låste skärmen mm när jag var i Italien med bilen och hade den monterad så. Inget fel på AC eller nåt, men solstrålarna tar ändå. Fick faktiskt en lysande ide´för montering av GPS:en. Jag tror jag köper en grill (nr5 i länken nedan) och modifierar den jag har med en plåthållare som går under och upp mellan spjälorna. Länk Den kostar ju som synes bara 9€ och då kan man återställa den mkt enkelt om man ångrar sig/byter GPS eller nåt. Finns det några andra lysande ideer på detta? /S | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk En telefonhållare och ett modifierad sugpropps fäste framför friskluftsgallret, aldrig blir det för varmt. Från test med en navman med ett universalfäste. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tackar för inseende, men de där ser ut som i vilken Volvo som helst. Lite mer klass/stil/fantasi är jag ute efter. Inga jobb-hämningar eller lättast möjliga, utan smartast/snyggast/stilfullast möjliga men ändå med flexibilitet. /S |
|
|
Då köper man en bil med fabriksmonterad navi! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Förstår inte vad du ska göra med en plåthållare i gallret? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
"Jag tror jag köper en grill (nr5 i länken nedan) och modifierar den jag har med en plåthållare som går under och upp mellan spjälorna." Har själv gjort på detta sätt och blev mycket nöjd. Drog strömkabeln ner igenom panelen också så man inte såg den och kopplade den till radions pluspol. Tyvärr blev jag av med den för några dagar sedan då någon slängde in en sten genom rutan och slet sönder fästet och hela infästningen... |
|
manneman |
Jag har telia navigator... få GPS´er slår smidigheten i det.(Visas på mobilen) Magnet var man vill som inte åverkar bilen sen är saken biff! Fördelen med den är att den är konstant uppdaterad t.o.m vid olyckor längre fram, nya fartkameror etc. Polaren har en Garmin och den sa -"gör en U-sväng"... när han kom till nya E4 vid uppsala... hahaha Men...magnet! |
|
Jo! Jag planerar då ev. en magnet på en plåt-board ovanför friskluftsgrillen. Gör man den då som ett "V" så kan man ha en till magnet till en ipod till passageraren på samma historia kanske? Naturligtvis fällbar och i samma färg som instrumenten.. /S |
|
manneman |
Hmm... jag tycker att du ska köra ditt race! Jag bevakar denna tråden och vill gärna se slutresultatet. Det låter bra iaf. :-) |
|
Till min Garmin följde det med en rund liten plastbit med mycket stark dubbelhäftande tejp. Den tejpas på panelen och sedan fäster man navigatorn på den med sugkoppen. Fungerar bra och knappt märkbart utan fästet monterat. Finns att köpa som reservdel hos Garmin ÅF. Den fäster säkert tillräckligt hårt på gallret också och sedan kan du gömma kablarna som jacobc. Då slipper du "taxiutseendet". **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Mats: Blir det märken kvar efter garmins dubbelhäftande tejp? Tänkte fästa en sådan i min e46. men jag vill ju ta bort den efter semestern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.