|
|
|
|---|---|
|
Backkameran är på plats!!! Bilden i mitten visar placeringen!! Den går att backa på släpet med & man ser vad bilarna gör bakom sig på vägen; Bra när man har mörka rutor som jag!! Länk Mvh Schnitzer | |
|
Diskret och fin! Vart köper man en sån kamera? /Andy |
|
|
Vad behöver du för kamera!!??? Vad ska den sitta på för bil??? Vad ska du ha den till?? Många frågor??!! Det kan lätt bli fel, tro mig!!! Har en hel hög i garaget som ej höll vad dom lovade!!! det finns mycket dynga att hitta på nätet!! Billig kan bli dyr osv... Jag har börjat med att titta på orginal på Bmw!!! Det skulle kosta nästan 5500 kr + montage!! Sen visade det sig att bilden på monitorn (Bmw) spärrade vid 7 km/h. Så skulle man använda kameran som backspegel under färd så var man tvungen att låsa upp spärren!!! Så jag fick hjälp av forumet med spärren & var man skulle koppla in signalen från kameran osv... Nu använder jag den både som backkamera & backspegel, jag är helnöjd faktiskt!!! Företaget jag till slut hittade heter humanhabit & finns att hitta på nätet!!! Förklara för dom vad du är ute efter & vad du har för krav på grejorna så tar dom fram rätt produkt åt dig på en gång!! Dom är seriösa & har bra priser!!! Länk Mvh Schnitzer |
|
|
Samma syfte, samma bil fast sedan, Har idag kameran monterad i det 3:e bromsljuset innanför rutan, men det är lite fel position för att få rätt vy vid backning. Flera trevliga varianter på humanhabit. Provade samt förkastade du deras nattkamera (309)? Eller förkastade du den pga den mindre snygga designen?` Var det deras modell 305 kamera du köpte? /Andy |
|
|
Jag blev fast för den enkla modellen!! lagom liten samt även med en vinkel som var lätt att justera i efterhand!!! försökte även med den andra kameran innanför rutan, men den var för utsatt när man hade luckan öppen & det kändes som om hela installationen kunde kvitta!!! Men med 305:an monterad vid nummerplåten blev jag helt nöjd , sen blir det ju en massa prat om att folk kan skada den & att det kommer smutts på linsen. Men det känns inte som något stort problem, vill folk jävlas så jävlas dom!! & då räcker det nog inte "bara" med kameran. Smuttsen på linnsen är lätt att torka bort. Jag får väl ha det rutinerna att torka av den när jag tankar, så var det med den saken!!! Länk Har även beställt två trådlösa kameror till Hästtranporten, en ska sitta i trailern & en bakpå så man ser om något otäckt dyker upp bakom!!! Det ända kamrorna behöver är då 12 volt & signalerna sänds trådlöst till bilen, där mottagaren sitter. Eftersom jag har den andra kameran till backspegel så har jag ersatt den vanliga spegeln med en monitor med flera kanaler så jag kan byta ifrån kamera i trailer till kamera bakom trailer!!! Kul med "egen" tv-kanal!!! Sändaren har en räckvid på 300 meter så det borde räcka imellan bilen & trailern!! Hoppas jag, i värsta fall får jag sätta en yttre antenn till enheterna, vi får se!!? Mvh Schnitzer |
|
|
Hej Har du möjligen en beskrivning på hur du kopplade in kameran i mottagar enhetenP Per |
|
|
Sök i forumet så kan du hitta det i tidigare diskussioner |
|
|
Kan du inte ta en bild på skärmen när du har kameran på så att man kan få en känsla hur bra bilden blir av de här billigaste CMOS kamerorna. Hur är bilden när det är sämre ljusförhållanden? Någon som har jämfört de här billiga kamerorna med de riktiga CCD kamerorna på 1/4" och 1/3" sensor från märkestillverkarna? |
|
|
Klart att jag ska ta en bild på hur bilden!! Till en början var jag mes orolig för hur kvalite´n på just bilden skulle vara. Men har nu använt bilen i drygt två veckor sedan monteringen, det ända är väl om någon kommer med helljuset på som jag märkt att bilden blir något lite överexponerad , men för övrigt tycker jag den klarar tidiga morgonar & tidig kväll bra!! I natt trafik har jag ännu inte varit i trafik.I Gatubelysning fungerar den dock bra!!! Länk Däremot är det ingen kamera med "Led" Då den blev för klumpig, ialla fall för mig!!! Mvh Schnitzer "Leder Nun" |
|
|
Tjusigt! Fick just igång min kamera Länk Med svart bil ser den inte stor ut, utan bara cool :-) Något lite bekymrad över rostskyddet. Men lackstift och special vax borde väl räcka? Något missnöjd med bilden. För dålig upplösning, och lätt bländad. Det kommer youtube. Eller kolla direkt föresten direkt på Länk Det finns annat mums där också. Mulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.