AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.262

Angeleyes Hella till e39?

Tjo!
Ska vara jobbig och göra ännu en angeleyes-tråd. Känns inte som att jag hittar svaren när jag söker.
Min högrahalvljus-belysning fram har gått och det känns som att det är dags att köpa angeleyes. Men vilka? Och hur mycket jobb är det?

Endel verkar prompt påstå att man ska köpa Hella facelift, själv har jag ingen aning. Jag har xenon och tycker det är snyggare med vita angeleyesringar istället för gula, så vilka ska jag ha?

Tacksam för svar.
Pu
14
Pumbat
523iA Touring -00
Sitter lite i samma sitts som du. Har läst en massa trådar men känns mest som alla motsäger varandra. Så man känner sig inte specielt mycket smartare.
Vi verkar ha likadana bilar och samma önskemål.
Jag har en -99 med orginal Xenon.

Jag vill ha...
Kvar mitt Xenon med den automatiska höjdjusteringen.
Angeleyes med vita hela ringar (Inga hästskor).
Klarglas hela i hela lycktan även blinkersen.

Vet inte om just denna kombination är omöjlig, jag har letat ett par dagar utan att hitta något. Alltid något av det jag nämnt som saknas. Min fundering nu är att byta hela lycktan till en i klarglas där jag flyttar över mina xenon lampor, vet då inte om höjdinställningen kommer funka som orginal. Och sedan byta ut lampan/dioden som lyserupp angeleyes'en så att de blir vita.
Värsta djungeln det här visade sig vara :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Är väl en kvalitestfråga Hella=originalmontarat erkänt bra kvalitet förutom ljusjusteringarna som går av av tidens tand. Hellre begagnade Hella än nya plagiat.Dessutom kan ju även ballasterna och lampor följa med ibland.
Plagait o olika former, en del ser för gräsliga ut och en del är acceptabla FK är väl någotlunda hyfsade , att byta ljusen tar inte mer än nån halvtimme.
Vita eller gula ringar är enbart beroende på vilken typ av lampa du stoppar i.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.