|
|
|
|---|---|
|
hej jag har lite strul med värmen och tempen stiger vid köer och stadskörning...obs går in på det röda på mätaren. plockade bort termostaten men felet är fortfarande så imorgon tisdag ska jag försöka spola kylaren och se om det rinner igenom ordentligt. Inga läckage och viskofläkten tror jag den heter fungerar. elfläkten framför kylaren hoppar igång också när motorn kommer upp i temp. ja det kan ju vara vad som helst men någon som har någon ide vad jag ska leta efter? För små fläktar? vattenpump? etc etc??? Mvh Fredrik | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min största aning är vattenpumpen. Luft torde det inte vara,då systemet är självluftande. Om du kör normalt med bilen,hur är tempen då enl mätaren? Kollat cirkulationen på kylsystemet? Mvh Patrik |
|
Hej Har du märkt att den verkligen är varm! Annars kan det ju kanske bara vara en defekt tempsensor........... /Andreas |
|
|
Om jag kör i femtio kmh och över så håller sig mätaren på mitten alltså normal men under det i stadkörning så stiger värmen relativt fort. tempmätaren ställer sig på max när jag startar bilen och sedan sjunker efter kanske 5 minuter...liksom hoppar till. Är den defekt då? Kul bilen skulle vara i toppskick ju=( Hur kollar man cirkulation? |
|
| Just ja den stanna i stockholm igår efter lite köer och dylikt men sen ut på e20 så funkade kylningen...så något fel är det. | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ställer sig tempmätaren på max vid kallstarter menar du? Då låter det definitivt som om nåt vore knas med mätare/givare eller kretskort i kombiinstrument Har för mig att föregående ägare hade problem med ngt i kombiinstrumentet tidigare,men minsinte vad. Vad säger föregående ägare,har du talat med honom om detta förekom för honom? Mvh Patrik |
Hittade den tråden,men han hade tydligen ngt problem med hastighetsmätaren+att han lagade några ledn.banor....kanske kan ha med saken att göra? Länk Mvh Patrik |
Nästa gång du är i Sthlm,får du höra av dig! Mvh Patrik |
|
ojdå där ser man. ja det kan nog vara ett samband. men det här är ju fel han har vetat om...toppskick utan besvikelser. jomenvisst! Tack Patrik för din hjälp! lika vänlig och duktig som vanligt! Mvh Fredde |
|
| Sådär nu har man spolat rent hela systemet och det behövdes ju. så äckligt brunt vatten som kom ut så det var ju bra! Allt som spolades in i kylaren kom ut lika fort och då kan man ju utesluta den iallafall. Så nu är det vattenpumpen som ska ses över och får hjälp med det på lördag+ eventuell felsökning. | |
|
en ny viscosfläkt är inhandlad a1800kr...fick förslaget att köpa beggad men nu ska det bli nya delar i denna. passar även på att slänga i en ny termostat när jag ändå håller på. FREDDAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.