|
|
|
|---|---|
|
...när Sydsvenskan gräver upp skit inom HSB Skåne: Länk enda man kan säga till karlns försvar är väl att han har verkligen tagit det allra värsta/bästa BMW kunde erbjuda, i övriga är väl moralen tämligen tveksam i detta fall... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) | |
| Uj uj den ena bmwn efter den andra. Vilken sossekår vi har bland journalister. | |
|
Jag gillar VD'ns förklaringarnar till varför det blev en 760... "Roy Hansson valde samma lyxiga personbil som många ministrar runt om i världen: En sexliters BMW 760 Limousin med 12 cylindrar och 445 hästkrafter. Han fick också ett elektriskt soltak i glas – ett tillval för 14200 kronor. Enligt BMW:s återförsäljare i Malmö – Förenade Bil – kostar en sådan bil 1176200 kronor. Leasingkostnaden – utan kontantinsats och med ett restvärde på 50 procent – blir 22 000 kronor i månaden. Bilen kostade inte fullt så mycket, hävdar Roy Hansson när Sydsvenskan kontaktar honom. – Vi har en hel del rabatter hos BMW, säger han. Hur mycket rabatt HSB har vill han inte gå in på. Men att han behövde ha en lyxbil förklarar han så här: – Jag hade en Volvo S80 tidigare men den strejkade hela tiden för mig. Jag hade verkliga bekymmer. Det var slumpen att det blev en BMW. – Jag hade avstått från en del andra grejer och då kom vi överens om att okej, då går det bra med detta." Även ordföranden hade goda skäl... "HSB Skånes styrelseordförande Larry Andow, som har en bakgrund som både socialdemokratiskt kommunalråd och kommunfullmäktigeordförande i Lund, godkände lyxbilen. För honom vägde säkerheten tungt. – Kör man så mycket i jobbet vill jag som ordförande inte riskera att medarbetare kör osäkert. Jag ser bilen som ett arbetsredskap och då får det vara hur flott som helst. Det kostar inte företaget mer¿ jo, möjligen gör det det men man måste väga det mot nyttan." ___ //Ulf |
|
|
S80 och 760Li är ju verkligen bilar som lirar i samma division.... ( han kanske förväxlade 760Li med 760GLE......) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Någon som är intresserad att ta över leasingen på en 760Li? Det lär bli en över efter gårdagens möte hos HSB. Hade inte en Toyota Avensis varit det ultimata valet ur säkerhetssynpunkt? Den hade iaf landat inom 8x basbelopp inkl. sollucka. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Avundsjukan börjar redan synas i tråden. Tråkigt att folk inte kan unna någon annan något. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Alla kan få ha vilka bilar dom vill så länge dom inte tvingar någon ANNAN att betala för den. Speciellt om det är medlemsavgifter som betalar bilen som i det här fallet. Och Toyota hade varit helt ok eftersom den enligt bilprovningen går sönder minst av alla sa dom igår. Toyota Avensis var ju dessutom Europas säkraste bil sas nyligen ! :-) |
|
| Trodde inte riktiga sossar som Larry Andow skulle åka BMW :) Fast just ja ... Göran Persson är ju Storgodsägare också ... | |
|
Största problemet är väl inte att han åker BMW, utan att HAN INTE BETALAR och gör rätt för sig. Alltid lätt att åka lyxbil när någon ANNAN (läs medlemmarna) betalar. Men han är inte den enda och sista skurken som utnyttjar sin position. Dom tenderar växa ur marken som ogräs. /L |
|
|
Helt riktigt, detta är inte avundsjuka , det här är korruption. De här fina gossarna stjäl pengar från HSB:s ägare - medlemmarna - och då är det ointressant om de köper BMW eller något annat för pengarna. Däremot är ju de krystade förklaringarna om reparationer och säkerhet stor humor. Att folk inte kan komma med vettiga undanflykter när de ertappas med byxorna nere är alltid lika underhållande. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
"S80 och 760Li är ju verkligen bilar som lirar i samma division.... ( han kanske förväxlade 760Li med 760GLE......) " En välutrustad S80 V8 Ligger på en bit över 700 kkr så viss jämförbarhet tycker jag nog det finns. Länk |
|
| Skulle gärna se motiveringen till varför det blev 760 och inte 730 :) | |
|
Ovan nämnda 760iL finns hos BMW I Kristianstad med följande spec...: Ganska imponerande må jag säga.. "BMW 760 LiA Sedan Bilfakta. Årsmodell 2007 Färg Toledoblå metallic Mätarställning 3.160 mil Pris 689.000 kr Nytt pris -1 kr Tidigare pris 689.000 kr Försäljare AutoPartner Kristianstad, Kristianstad Tel 044-203940 Info Avdragbar moms, Automatisk växellåda, Läderklädsel Nasca Flanellgrå, Klimator, Regnsensor, Aktiv Farthållare, Automatiskt Avbländbara Inner- och Ytterbackspeglar, Läderratt med Multifunktion och Elektrisk uppvärmning, Helljusassistent, Navigationssystem Professional, BMW Night Vision, Röststyrning, Analog/Digital TV-funktion, Bildskärm i Baksäte, Hifihögtalarsystem Professional, Bluetoothförberedelse, CD-växlare, CD-fack, DVD-växlare, Universell fjärrstyrd Garageportsöppnare, Komfort Access, Elektriskt justerbara Komfortstolar fram och bak, Svankstöd, Aktiv Stolsventilation fram, Aktiv Stolsventilation Bak, Elektriskt Uppvärmbart Baksäte, Fotpallar bak, Sidoairbags Bak, Klädhängare bak, Dryckeshållare, Kupévärmare med Fjärrkontroll, Individual Extra mörka rutor bak, Elektriskt uppfällbara Solskyddsgardiner för sidobakrutor samt bakruta, Skidsäck, Velourmattor, ISOFIX, Stöldlarm, Fjärrstyrd öppning/stängning av Bagagelucka, Soft-Close för dörrar, Klimakomfort Laminat rutor, Klimakomfortvindruta, Elektrisk Glassollucka, Parkeringsvarnare, Backkamera, Adaptiva Strålkastare, Adaptive Drive, Nivåreglering, Avtagbar Dragkrok, 20" LM-hjul Y-Eker 149, Säljes för kunds räkning." Dj-a tur man övergav skojarna på HSB i mitten på 90 talet... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tja, en 730d hade varit försvarbart med de argumenten han använder. Men sen när gjorde största motorn, förlängd version och all utr en säkrare och pålitligare bil? Sen att låta andra betala finns inget försvar alls för, oavsett om han kört Hyundai eller bmw. Men pressen blev förstås gladare att han valde bmw då det inte finns något som sticker så i ögonen på Svensson. Hade han köpt en ny s80 v8 hade det bara stått "lyxbil" i annonsen, och hade han köpt Hyundai hade pressen helt plötslgt haft problem ;) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Snacka om värdeminskning, bara 154 kr per mil-:). Vore kul att veta hur mycket dom får den. Lättsåld är den säkert inte. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Nja snarare 225 kr/mil i värdeminskning då bilen enl specen kostar ca 1400000.... (lågt räknat). Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.