|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp! Har sökt på forumet ang liknande fel (ny användare på såna här forum, hoppas att jag använt sökfunktionen på rätt sätt...). Bil: 540i -98 manuell Problemet är: -Orolig gång på motorn vid tomgång och låga varv -Vid full gas från låga varv på högre växlar så känns det nästan som när en turbo bil spikar, först "svajjar" den i effekt och sedan tappar den effekt (vid typ 5000rpm) och ett "durrande" ljud likt spikningar hörs. Jag har bytt: - insugspackningar - ventilkåpspackningar - insugsmembran - tändstift Har även läst felkoder vid flera tillfällen (Autocom ADP186) och får fram följande varje gång: - misständning med frånkoppling cylinder 1 (samma på cylinder 2) Vid senaste avläsningen hade jag även misständning på 3:ans cylinder. Är det nån som har nåt tips (blir galen snart) Tacksam för all hjälp /Robban | |
|
Dessa cylindrar ligger väl på samma bank.. Kan det möjligen vara så att det är stopp (eller dåligt flöde) i den katalysator som ligger på den sidan ? Har för mig att detta kan resultera i avstängning av en eller flera cylindrar. /Stefan |
|
|
tackar för svaret! Ska prova att hänga ner systemet imorgon. Går motorn snålt om det är stopp i en katt? (stiften va lite grå) /Robban |
|
|
Sök inlägg i 5-serie forumet med sökord: kat 2004-11-10 finns en 540 med samma symptom som ditt, där var felet "katten". /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.