|
|
|
|---|---|
| är på jakt efter ringar som heter: 76,9 x 76,2 till mina sommar hjul, var inne på Vianor och dom hade inga och var fundersamma på om det fanns och tag på.... vet någon var jag httar dom. fälgarna är till E39 men dom ska på min E-34. | |
| Antar att du menar det som i folkmun kallas "spacers", testa att söka i forumet på ex.vis "spacers E34 E39" så hittar du troligtvis lite trådar som behandlar ämnet. | |
| Spacers används för att bredda spårvidden då fälgarna har för stort ET. Vad du är ute efter är centreringsringar för att minska navhålet från ø74,1 till ø72,6. Det brukar finnas hos däck- och fälghandlare. | |
|
Köpte nya centrumringar till min E34 hos vianor. Finns det inte i lager kan dom säkert beställe hem några åt dig. MVH Stenis |
|
| han på Vianor i Trollhättan gick igenom hans leverantörer och dom kunde inte få fram just dessa. | |
|
hej! du kan ringa däckkompaniet i västerås 021-127550. dom beställer från www.amring.se och där kan du se vilka ringar dom har. ca 50:- st. men min gammla e34 540 hade 72.5 och min e39 540 har 74.1. det du borde ha är 74.1-72.5 men kolla att dina mått stämmer. mvh/mattias |
|
|
ska kolla där, på mina gamla ringar står det 76,9 x 72,6. följde säkert med fälgarna när dom köptes nya. (m5 kopior) |
|
|
Navringar kan vilken däckfirma som helst hjälpa dig med Men du har nog fel mått, 76,9-76,2 innebär 0,35mm "gods" i ringen, det blir svårt |
|
| måtten stämmer, amring hade 76,9-72,5 . så jag ordnade en beställning från dom. | |
|
roligt. hoppas det blir bra. |
|
|
Jolar: 76,9-72,5 är en annan sak, men i ditt första inlägg skrev du 76,9 x 76,2, det är en jäkla skillnad.. Som jag skrev blir det svårt med de måtten eftersom godset då skulle bli 0,35mm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.