|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har smörjt på runt hela fönsterbågen. MVH Hasso |
leksa |
Gomorgon ! På vägen till arbetet i morse var ljudet delvis tillbaka, särskilt när hela karossen "flexar" på spårig vägbana.... som tidigare. Skall dock kolla om jag inte missat nåt ställe och fortsätta till bakdörrarna. Har för mig att jag läst nånstans att talkpulver för bebisjärtar är bra för BMW listor också, nån som vet som provat ? Mvh Leksa |
|
Nu har jag hört med BMW vad dom gjorde för att få min bil att sluta skramla... Det som BMW gjorde var just att byta "putt-ifrån-mojarna"... (Vill man inte byta klackarna så kan man göra mindre glapp antingen genom att sätta några remsor med isoleringstape på karossen eller klacken...)) "Med Steptronic'en i sportläge kan även en 90-åring vinna över en manuell..." |
|
|
Jag tog olivolja. Det skulle vara extra viktigt att det var Virgin Extra kvalitet. Däremot såg dom ut som förbytta när jag försökte köpa det på BMW Solnas butik. Inte bra att förväxla shoppinglappar från regeringen med shoppinglappar till bilen:) Mvh Asken |
|
leksa |
Okej, jag fattar .... men problemet är kvar. Särskilt nu när jag trodde att Hassos ide var lösningen på mina knirr och knarr, så känns det ingen vidare att konstatera att det fortfarande låter illa ... Är det verkligen så att det kan finnas olika källor för dessa ljud och att man därför från BMW:s sida inte vet hur man enkelt kommer till rätta med det ? Jag hör det mest vid örönhöjd (därför att örat är på den höjden, antar jag ?) och att det låter vid B stolpen nånstans, dock tycker jag inte att ljudet kommer från insidan B-stolpen, utan just någonstans av dörrens otaliga gummilistor och läppar, puh ! Finns det når mer man kan prova, lika bra köra nu när man ändå är igång igen .... Mvh Leksa |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det var ju tråkigt , då återstår väl inget annat än Talkpudret:))) Min bil är iallafall tyst utan gnissel efter den behandlingen och jag har bara smörjt framdörrarnas. list med vaselin. MVH Hasso |
|
som sagt verkar det som vi har haft samma ljud då jag hade ljudet i B-stolpen nästan i öronhöjd. Skrammlet lät som något som satt löst och inget gnissel. Ljudet kommer från låset enligt olika källor och för att justera bort det är det klackarna man använder. Själv trodde jag först det var något annat konstigt men efter att BMW bytt hur mycket klammor mm mm som hellst i dörren och stolpen och det inte hjälpte bytte dom klackarna och ljudet försvann till 99%. Lycka till... "Med Steptronic'en i sportläge kan även en 90-åring vinna över en manuell..." |
|
|
Hej, jag upplever samma "klonk", jag läste bland inläggen att det skulle hjälpa att tejpa runt plasthöljet som sitter runt öglan som dörren skall haka i vid dörrstängning? Stämmer detta? Hur ska jag tejpa exakt? Någon som känner sig manad att berätta? Eller har en annan lösning? Är tacksam för tips o hjälp. MVH /Mr.C |
|
Mullerhawk |
Klonk i dörren skall tydligen gå att fixa genom att byta låskistan som sitter i chassit (ca 170:-) har jag för mig. Men det jag gjorde var att ta ca 10cm eltejp och lindade ett antal varv runt runda staven som sitter i låskistan. Det blev trögt att stänga dörren första gången, innan dörrens lås gjort sina märken i tejpen. Sen efter det så är det knäpptyst. Men jag tänkter nog byta låskistan vid senare tillfälle. Så detta är en snabbfix för irriterade BMW ägare ;) Michael |
|
OK! Jag ger det ett försök! Tack. |
|
[Sunet]Foppa |
Läste någonstans att låskista beskrevs som "dörrnäsa" med? Är det samma sak? Någon som vet vad den/de har för artikelnummer eller vad som är riktig benämning på den? (Är lite förrvirrad) |
magmo |
Hej! Min E39 528iT med 17000mil på nacken blev knäpptyst när jag tejpade dörrnäsorna. Tom bagagenäsan fick sig en omgång. Blir till att byta samtliga. Någon som vet priset på dessa detaljer? Kallas enl. ETK för SLUTKIL och har art.nr. 51218176350 och det finns 4 st på bilen (E39) Var och en har sitt eget helvete! |
magmo |
Dörrnäsorna (slutikil) kostar 171:- /st i Jönköping. Var och en har sitt eget helvete! |
|
Vad är en dörrnäsa och var sitter den? jag har ochså ett irriterande klonk från passagerar sidan som jag skulle vilja få bort ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.