|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Det uppstår ett "gnisslande/pipande" ljud (väldigt hög frekvens, nästan så det inte hörs) när jag trampar på gaspedalen (oavsett hastighet). När jag håller jämn gas hörs inget, och när jag gasar på hårt hörs heller inget. Någon som vet vad detta kan vara? Trodde först att det kom från bakhjulen eller bromsarna, men det verkar inte så. Kan det vara något med insprutningen eller växellådan eller något annat? Mycket irriterande efter ett tag eftersom man inte kan bortse från det... Mvh Micke | |
|
Har du sportluftfilter? Även om det sitter i orginalluftboxen kan ett högfrekvent pipande ljud förekomma vid acceleration om du har ett. Mvh Henrik |
|
|
Tack för svaret! Vet inte om den har sportluftfilter. Får väl kolla i papperna hemma. Andra tips på att ta reda på detta?? |
|
|
Du kan enklast kolla nere till höger i motorrummet. Du kan enkelt snäppa loss den delen av luftburken som håller filtret. När du fåt ut filtret så kan man väl säga som så att: Är det gjort av papper och ser rätt basic ut så är det orginal. Om det är nån historia med galler och väv så är det ett sportluftfilter. Det brukar även finnas logos på sidan av filtret som kan vägleda dig. Riwa |
|
| Hade samma visslande på min Z3. bytade insugnings röret i gummi så va de borta. kostade typ 120kr på BMW och bytade de själv på en halvtimme (lite trångt i motorrummet). Sitter bara med några slangklämmor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.