|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
M3 CSL är en klassiker som kommer stå sig betydligt bättre i värde än E46 M3. Det såldes väl bara kring dussinet nya i Sverige. Provsatt felix bil häromdagen och den satt som en handske. Det enda man behöver göra är att sälja hela vagnparken och köpa en CSL istället... Så kul ska Herr Ask dock inte ha:)) Mvh Asken |
|
|
Stämmer bra....blev lite ändrade planer till våren;-) |
|
|
11st svensksålda CSL i Sverige enl uppgift.. CSL är en bättre kompromiss än GT3 då den faktiskt går att bruka varje dag för mer än 1 pers. Sen så är CSL:en betydligt mer beräknelig i uppförandet än GT3 som kan spela en lite spratt då o då Henrik |
|
|
Felixrs2: Öhh... var det min fråga du svarade på? Bara att gratulera till en av Sveriges finaste CSL isåfall. Jag var mycket intresserad av bilen själv och hade faktiskt andratjing på den. Men Joacim ringde och berättade att en kille från Stockholm hade slagit till. Lycka till och hoppas vi ses på några träffar i sommar. Mvh Markuz |
|
|
Markuz: Tack så mycket...är mycket nöjd med den. Kommer att vara ut så mycket jag hinner i sommar. Så vi kommer nog ses där ute. Det finns ju en CSL "Svensk-såld" här på säljes!? |
|
|
Felixrs2: kommer ihåg annonsen till den bil du köpte(enligt tråden), var den "modifierad/skruvad" på ngt sätt ? Den som finns här har mindre justeringar vad jag förstår ? |
|
| min var i orginal-skick.... | |
|
OK.. Kollade du på den som finns här till salu ? |
|
|
Bara en fråga, gick snacket likadant om M3 GT:en för 10 år sen? Eller var den alldeles för lik en vanlig M3:a iom att den har ju inte direkt nått värde idag... |
|
|
GT:n kan inte riktigt jämföras med CSL. Den skiljer sig inte speciellt mycket ifrån en vanlig M3e36. Lite aluminium, speciell färgsättning och några få kusar till. CSL:n är mkt mer racing än en vanlig M3e46 och har betydligt bättre förutsättningar att hålla värdet. |
|
|
Vill ju till att det är så sen om några år för dom som betalt 500 plus menar ja... ;) |
|
|
Jag tror nog att CSL:en kommer att sjunka lite till men inte i samma takt som en vanlig m3e46 från -03 -04. Men det kräver förstås att bilen används och sköts som en entusiast bil och endast körs ett par hundra mil om året på sommaren. Tror det kommer att dröja innan man får en fin CSL med rimlig mätarställning för under 400' om ens någonsin. CSL:erna har väl annonserats för runt, och strax över 500´ ganska länge. |
|
|
Vad kostade E46 M3 CSL nu i Sverige? |
|
|
Antar att du menar ny, 806000Kr. Då kunde du välja till klimatanläggning och CD/Radio utan extra kostnad. Fanns också en del andra tillbehör dock mot tillägg. Mvh Markuz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.