AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.333

M3 e46 csl?

Sida 1 av 2
Hejsan "kanske" vill köpa en M3 csl. Men dem är dyra och undrar om ni tror att intresse finns i Sverige. MVH
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vill DU ha en eller vill du sälja en? Förstår inte riktigt frågan.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
din fråga kanske är, du "kanske" skaffa dig en CSL och tänker attraktiviteten vid försäljningen när du väl vill göra dig av den i svea?
precis så menar jag, ska köpa en och ha den så länge jag vil (tills jag tröttnar) sen så vill ja så klart få den såld. Kanske är omöjligt i sverige
precis så menar jag, ska köpa en och ha den så länge jag vil (tills jag tröttnar) sen så vill ja så klart få den såld. Kanske är omöjligt i sverige
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
allt beror på priset, som allt annat i livet ;)
M3 CSL = Överpris skulle jag säga
Miraculix
Överpris i förhållande till vadå? Menar du att han kan sälja den till överpris när det är dags för avyttring så är det såklart bra. Tycker du den är för dyr så är det väl bara din plånbok som sätter stopp då det uppenbarligen finns köpare av dom och då kan det ju inte vara överpris.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
M3 CSL bra investering skulle jag vilja säga..

Henrik
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
har inte sett så många beggade CSL till salu och inte då konstigt priset ligger fortf på 1/2mille uppåt

som Houke säger, tycker detsamma, bra investering, men inte riktigt som 'daily drive'

va förbi BMW Group Solna för ett par veckor sedan för checka bromsarna så var kungens CSL i verkstan för service, såg ganska väl använd ut och naturligtvis var Nuerburgring dekalen på baklyckan

roligt roligt
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Man tröttnar inte på en M3 CSL!!!

För en halv mille lägger jag och antagligen de flesta hellre pengarna på en GT3, 996 Turbo, Z06, 996 -02 och nyare (faceliftad) istället för en Bmw
p-car: Du har annars en kille som jobbar på bmw i solna som har en äkta csl, felix tror jag han heter.
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Miraculix = Beror på vad man ska ha bilen till, jag har den för att köra fort på bana. Man ska inte glömma att det tar lite tid att ändra körsätt från frontmotor till svansmotor. Sen är det en massa personliga tankar/åsikter inblandade men för mig var valet enkelt :)

Vill man steka vid glasskiosken är dina förslag klart bättre då många inte vet vad en CSL är...

Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
Håller helt klart med Sunn....
Jag tycker att det var värt pengarna, men det är ju upp till var och en...
Jaja, jag tycker personligen du är ute och cyklar i nattmössan.
Vem använder INTE sin GT3 på bana? Det är det den är byggd för. Man ställer den inte utanför glasskiosken iaf. I slutänden håller jag med dig om att det är ett personligt val. CSL och GT3 har visat sig vara jämna i mångt och mycket, både på och av banan.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
@Miraculix, så du menar att kungens CSL är ingen äkta CSL?

Felix tittade nog förbi här på AP just, men han har fortf ZCP i siggen
Felix äger numera (sedan ett par veckor) en csl. Hans tidigare M3-05 med comp. package är det jag som lagt vantarna på:-)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
DennisH, jo, Felix kunde knappt få i sin cheeseburgare när jag va inne i verkstan med min ;)

SPONSORED BY: SpeedCouture | Mekonomen | BMW CS
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Felixrs2: Slog du till på den CSL som var till salu i Piteå nyligen?

Mvh Markuz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.