AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.172

Drog mot en M3 E46 och en nyare 645

Sida 8 av 9
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nja, Cado... jag tror bestämt INTE att jag skulle ha "minst 100 hk" mer än en M5:a på 400 hk med mitt chip och halvsats avgas (381 hk original)...
Minns att snacket var något annorlunda för ca 1 år sedan på ett annat känt bilforum ang detta stundande rejs.
Och eftersom detta skulle vara ett litet test i all vänskaphet så förstår jag faktist inte var skon klämmer någonstans...??

Det är ju trots allt bara bilar vi jämför och inget annat. Kom ihåg det.

(Som ett tillägg vill jag bara meddela att jag naturligtvis kommer att köra på mina "rallyhjul" som mäter 235/30-20" med en vikt på 27,7 kg/st (!) för att inga oklarheter skulle kunna uppstå efteråt...)

;)

Väl mött! // Thomas
Tack för en trevlig kväll i V-ås cado, miraculix o monster femma. Vill understryka att jag var sen i starten vid några av körningarna. Men dom vi kom iväg samtidigt var sjukt jämna. Men det var ju inte prestandan mellan bilarna vi ville testa utan vilken växellåda som var snabbast.

SMG II är snabbare än manuell.

Ang. min växellåda så har den senaste programvaran. Inget annat. Vägde bilen idag och den väger 1620 kilo med mig (84kg) och halv tank.

M.V.H
Dennis
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Tack för senast DennisH ;)

Nu väntar vi bara på e55a så vi kan svar på hans fråga, hur bra hänger han med olika bmw.....

Thomas ta det med femman genom pm när och hur ni ska köra.
Jag passar också på att tacka för en trevlig kväll. Min guling står här på jobbet i Stockholm med punktering och väntar på att få 19" csl fälgar på posten. Undrar hur länge man orkar vänta?
Kul att läsa att ni hade en trevlig dag :-)

Måste ge "Big Tom RS4" en poäng där för det han skrev, det är ju trots allt bara bilar vi jämför,inget annat :-) Precis min åsikt oxå :-)

Miraculix >> Långskott jag vet, men en av dom M3 E46 jag drog emot var just en Phoenix Yellow, det var inte du kanske?? ;-)

Jag ska till Västerås nu på Lördag, då är jag med om ni vill köra ifrån min E55 och dessutom filma förnedringen :-)

Mvh

..............................
E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg
Kikat på filmer nu oxå, och det är en bekräftelse på vad jag skrev i en annan tråd, att när det rör sig om så här pass jämna bilar effektmässigt så handlar det mest om föraren och t.ex växlingarna vem som drar längsta strået.

Körde ni bara från fart? Jag vill ju testa lite rödljudkörning oxå mot era BMW, men då får ni komma till Stockholm, för efter att ha kört lite i Västerås ett par gånger nu så måste jag säga att det finns lite flera rödljussträckor att välja mellan i Stockholm där man kan sträcka ut ;-)

Mvh

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Förnedring lär det inte bli ;)

Hör av dig genom pm eller tel ;)

Vi hörs e55a
E55, de va inte jag och så vitt jag vet och enligt Bmw i Nacka är jag den enda med Phoenix yellow coupé i Stockholm förutom en cab, de va kanske den?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Förlåt om jag e dum... men jag tycker verkligen att växlingarna verkar väldigt långsamma i videon? Säkra att den var på S6?

// M.V.H. Daniel
An
31
Andersson Richard
525xi Touring -06
Kul film!

Skönt att se familjebilen susa fram före M3:an =)

M5 - sådan husse sådan bil
Spajjjs: Hur går jakten på M3:an?
När vi körde var självklart växellådan inställd på "s6". I race 2,4 och 5 där vi kommer iväg nästan exakt samtidigt syns det klart o tydligt att smg`n växlar snabbare. cados bil är aningen piggare tack vare chip och insug men varje växling "skuttar" jag ikapp och i vissa fall förbi...

Andersson Richard: Inget snack om att M5:an är snabbare. Vi körde bara en gång och självklart missade jag starten en aning klantig som man är:-) Exakt samma grej som hände i första racet mot M3:an..

Ser fram mot fler trevliga träffar i sommar!! Alltid lika kul att få lite ansikten på alla signaturer...

M.V.H
Dennis
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
DennisH: okejs ska inte tjata mer om det nu :)

letandet går väl sådär.. kollar annonser varje dag.. o alltid är det något som fattas på någon bil ;) men det kommer nog :)

// M.V.H. Daniel
Cado >> Yes, hör av mig på det ena eller det andra sättet ang Lördag :-)

Miraculix >> Jo nu när du skriver det så minns jag ju faktiskt att det var en Cab jag drog mot.

Big Tom >> Du har PM :-)
Mr
1
Mr_Rj
BMW M5 E39 00
Tjena grabbar

Vad jag får ut av dessa inlägg är att det är många från Västerås.
Har precis köp en m5.
Och är väldigt gjärna med och leker.
Så om ni ska ut och köra någon gång kanske man kan få ett Pm.
Och om det är någon som vill testa och dra lite så ställer jag upp :)

//MrRj
Cabben väger en del mer än coupén.
Finns en film på youtube där en cab drar jämnt med en Civic Type-R
Pinsamt?
Länk
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Miraculix

Som jag sa innan i en tråd ta Youtubes race med ett nypa salt..

Går att trimma Hondor oxå så att dom går fint..En polare hade innan en som körde jämnt med E46 Coupe 100-210 km/h..

Men är Honda i filmen verkligen orginalt så håller jag med dig..

Mvh

9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm
Miraculix >> Tyckte inte det var nån skillnad i acc mellan den M3 cab och den coupé jag drog mot iaf. Vad skiljer det i vikt, max 100-150 kg eller?

Sen finns det ju en feltolerans skulle jag gissa när t.ex BMW och Mercedes bygger sina motorer. Bara för att min ska ge 354 HK så är det ju inte säkert att den gör det från fabrik. Skulle gissa på att dom lämnar nånstans mellan 340-365 HK beroende på motor. Borde vara samma med alla motorer tycker man??

Mvh

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det är stor skillnad mellan cab och coupe.

Sen så kan man inte dra några som helst slutsatser från spontana rejs som jag förmodrar har varit fallen med dig e55a ;)

Tex så hade jag en en spontant rejs med en mersa för några månader sen där jag ligger bakom han och gasar när jag hör honom gasa, tycker inte han drog ifrån mig så mycket och jag tyckte bakirfån att sån stor skillnad är det inte.

Bilen ifrågan var cls 55amg kleeman k1 ;)

Själklart får jag stor pisk av han om vi hade kört mot varandra head to head ;)
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Blir det nån rejs idag grabbar :)

Mvh

9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.