|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Cado, pallra ditt Gruppe-M arsle hit till Stockholm! ;) |
|
|
Miraculix hehe Nu är jag bara G av gruppe m, avgassystemet is gone :( Men insuget från dem är kvar så lite gruppe m är jag ;) Blir skönt att piska lite amg merca hets, hets ;) |
|
|
Jag är inte kinkig, kan köra mot M5 oxå. Men nu var det så att det var just en E46 M3 jag hängde på första gången jag startade denna tråd och inte en M5 E39 ;-) Jag är faktiskt inte så brydd längre om vems bil som går fortast som jag var för 10 år sen. Hade jag velat ha en supersnabb bil som torkade allt så hade jag inte köpt en E55 AMG utan nu blev det en sån för att jag länge velat ha en sån. Och jag är mycket nöjd :-) Observera att jag aldrig sagt att jag kommer köra ifrån dittan och dattan, utan bara tycker det är skoj att se hur ens egna bil står sig mot liknande av andra märken. Sen när det rör sig om nästan likvärdiga bilar rent prestandamässigt så beror ju resultatet mycket på föraren oxå. Speciellt om man som jag dessa två gånger kört mellan rödljus och inte bestämt en tid och plats för ett seriöst race. Räcker ju med att den ena ger på gas lite tidigare i ett spontan race på gatan för att man ska vara just den där lilla biten före som krävs :-) Mig kan man inte äga, för maken till snabbtänkt kille har du nog aldrig stött på om jag lägger den sidan till ;-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
Cado >> Tyckte du sa att din var helt original?? *retas* hahaha... ska vi väga bilarna på hjulstavågen först så vi hamnar på samma matchvikt kanske?? Annars blir det AMG-Humlan mot M-Myggan,hihihihi ;-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
| Ska vi mäta cylindervolymen i motorerna också? Så du får strypa din bil lite | |
|
Och ska vi köra bana som du sa så får du kasta i vikter i din eller jag såga bort en bit av min kaross så vi hamnar på samma eller hur. Det var du som började ;-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
Hallo Miraculix Ser du inte att E55 AMG skojar.. Ta inte allt på allvar..Är det så viktigt att M modell ska vinna.. En rejs ska man ta som skoj och inte som något jätte stort och viktigt,det finns alltid snabbare av snabbare :) Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
E55 hehehe vi skojar ju lite bara, det sitter ett öppet filter i bilen av märket Gruppe-m så mycket till trimm har jag ej. Avgassystemet är som sagt väck :( Men di är moddad så det visslar om det hihih programvara, och hela vägen avgas är inte å leka med;) Men hur tror du det går e55an mellan mig och dig, att jag drar det längsta strået är vi överens från säg 50-230 men med hur mycket vågar du dig på en gissning ;) 1,2 eller kanske rent av 3 billängder ;) ps. 1600kg jag i bilen och 15l benzin mätt på bilprovning i västerås så mycket väger jag. |
|
| Som typ super-Saabar!! | |
|
Gti-manen >> Tack, du är med i matchen :-) Skulle jag förlora så "so what", finns alltid bilar som är snabbare. Med den skillnaden att om man basunerar ut att ens egna bil är DET snabbast som finns, ja då får man kanske räkna med att bita i det sura äpplet om man torskar ett race. Det jag vet är att jag hittills inte har haft några som helst problem med att hänga på två av varandra oberoende M3 E46 med min E55, det tycker jag bara är skoj :-) Skulle jag torska mot Cado eller Miraculix så fortsätter mitt liv iaf som vanligt ;-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
Cado >> Det är lugnt, jag skojar ju jag med ;-) Hmm, 50-230, svårt att säga. Vet ju inte om era E46 M3 går bättre och bättre ju närmare 200 man kommer eller om det är mera M5 E39 som har den dynamiken? Om jag med mina tämligen enkla mods hänger med så blir jag förvånad, men låt oss säga att jag blir efter med 3 billängder så har jag ljugit en hel del, åt vilket håll för du se när vi kört ;-) ;-) ;-) Ska bli skoj :-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
Hehehe okej najs, En till fråga du kan väll låsa tvåan i tex 50 km/h vill inte att du ska förlora massa i starten dvs så den inte gör en kickdown jag vet att man kunde låsa min föra 540 i tvåan vid säg 50. |
|
|
Tillägg: Fullflödes system på en E55 AMG ger faktiskt inte så mycket effekt som man kanske kan tro, snarare bättre respons. Original avgassystem är faktiskt väldigt optimerat med t.ex fullflödes ljuddämpare, men det låter ju verkligen ingenting. Så tro't eller ej, det är för lite mulligare ljud (lite tjockare system) jag valt att byta system och går bilen bättre så är det ju bara positivt :-) Största effektboven i min motorn sitter i grenrören, skulle jag dit med ett par trevliga headers,ja då börjar vi prata effektökning ;-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
E55 AMG Jag har en M5 e39 helt orginal förrutom slutljuddämpare. Jag är bror till Cado så du kan prova mot oss båda när du har vägarna förbi för att se hur dessa bilar står sig mot varandra. Min väger ca 1850kg med mig i bilen, halv tank. Jag kan ge dig lite försprång eftersom du har automat ;) |
|
|
Precis, man kan låsa tvåan. Så länge man inte gör en kick-down så håller han vald växel. Men om jag t.ex ligger på vald tre i 100 och gör en kick-down så går han ner på tvåan som går till 120. Så det har hänt av misstag och ren iver att jag råkad golva pedaldjäveln och därmed tappat en djäkla massa i en onödigt växling :-( Men det ska nog reda ut sig om vi kör ett par gånger om jag nu skulle klanta mig :-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
Monster Femma >> Cool, jag kör gärna mot dig... Jag kan börja i hummelsta om du är i Enköping,hihihi ;-) Nej men seriöst, jag testa gärna min mot en trevlig M5 E39 :-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
| Ja visst inga problem, du får masa hit dig den här veckan så kan vi testa. lr så kommer jag och cado dit och jagar dig ;) | |
| Det snöar nu grabbar!!! | |
| Ni lär ju ska säga till när det här blir av så man får vara med på kalaset | |
|
Miraculix Är din smg??? Min är manuell så en smg vs manuell duell vore väll trevlig ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.