|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
|
Jag har kört ifrån en E55 AMG w210 med min M3 e36 3.2 från 50, 70, 100 och 150 km/h. Från 50, 70 och 100 är det stor skillnad. Från 150 åker jag ändå ifrån ganska tydligt men det är ju segare i dessa farter. Vi provade även att han fick gasa först pga automat men resultatet är detsamma. Vi körde till ca 250 km/h. Den här bilen var det, dock originalfälgar vid det tillfället. Länk Flåklypa |
|
| Great!! | |
|
Great!!! Menat till e55 amg och inte till Flåklypa. |
|
|
"dom nyare SAAB Aero med nordic ska dom enligt engen utsago få upp i mellan 350-370 hkr. (Tror jag) men de går bra till 170 ca sen dör dem jämfört med bilar med liknande hk tex M3." Hehe jag vet inte ens vars jag ska börja. Vadå få 350-370hk med Nordic, vilket steg menar du då?? Och du tror på fullt allvar att en 370hk Saab dör efter 170 blås? Om det är några bilar som kan få hög topphastighet är det just Saab! En bekant hade en vässad 9k Aero på 280-290hk och den körde ifrån en M3 3.0 i toppfarten ;) |
|
|
Flåklypa >> Nice :-) Värt att notera är att den E55 har den lite svagare motorn än min, alltså 347 HK vs 354 HK, och att han uppger 380 HK utan att ändra programvaran är nog att ta i liiite väl mycket ;-) Ger ju faktiskt inte så mycket effekt att ändra till fullflödessystem, snarare bättre respons och trevligare ljud :-) Jag kör gärna mot dig om du nu har kvar din 3,2 ? Så får vi se om du fortfarande vinner lika lätt,hehehe ;-) Min hänger ju som sagt på E46 M3 :-P Mvh .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG153.jpg |
|
|
E55 AMG Ser fram emot en rejs mot din bil,men väntar tills du trimmat klart..Annars är det inte interesant ha ha.. Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
Nån härifrån Autopower med en polskreggad gråfärgad M3 E46 med en CSL dekal (Dock felplacerad tror jag) som kände sig jagad av en AMG nyss vid Akalla och upp på motorvägen?? ;-) Hade inga problem att haka på även denna gång :-) Gti-manen >> Hehe, ja vi får väl se hur det går :-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG153.jpg |
|
| E55 AMG; hade den BBS.lm fälgar med röd centercap? | |
|
Brooklyn >> Svårt att säga då det var ganska mörkt. Men av det lilla jag kunde se så såg dom gråa ut,väldigt breda och förmodligen 19". .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG153.jpg |
|
| okej, då var det nog den jag såg igår. riktigt fet. | |
| e55 ingen västerås på sistonde ;) | |
|
Brooklyn >> Vart såg du den? Håller med,duktigt fet bil!!!!! cado >> Hehe, nej faktiskt inte sen sist ;-) Just nu är bilen inne för byte av system, hämtar den imorrn :-P .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG153.jpg |
|
| Vore kul att prova köra lite, plats och tid? | |
|
Miraculix >> Vart bor du?? Hämtar min bil imorrn, sen måste jag fixa en annan grej innan jag kan börja jaga BMW's,hahaha ;-) Men jag är helt klart på, kan ju inte annat än förlora med mina nästan 1900 Kg med mig i bilen ;-) Mvh .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
| Södermalm | |
| Skulle vilja se det där åbäket du kallar bil på banan också ;) | |
|
Tro mig, du skulle bli duktigt överraskad om vi skulle köra bana oxå,men mest p.g.a att jag är svårslagen när det gäller bankörning ;-) Om du vet vart man svänger upp på E4 norrgående vid Sollentuna/Akalla påfarten så vet du oxå att det svänger duktigt höger där innan man kommer ut på accelerationssträckan. Antingen var chaffisen av den polskreggade E46 M3 jag låg bakom där totalt talanglös eller så hade han inte räknat med att en gammal stridsvagnsliknande bil som min E55 AMG skulle hänga på i kurvan, och det gick undan så han höll inte tillbaka precis,hehehe... Vill du fylla upp din bil med folk så den oxå väger 1900 kg med förare så racet blir jämnt eller tror du dig vinna iaf med din flugviktare? ;-) *hetsar lite med glimten i ögat* ;-) Jag hojtar till när jag är redo :-) .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
| Hetsa på du ;) | |
|
Men du skulle möta mig först juuuuuuuu ;) Hehe |
|
|
Kom just på en sak... Får man fråga varför du ger dig på lillebror M3 när det egentligen är M5 du ska tävla mot? mmm... OWNED!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.