|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Skrev ju en fråga för ett tag sen om min 2001 (den utan kompressor) E55 Vs and BMW modeller. Och idag fick jag äntligen chansen att testa lite. Första var en BMW 645,förmodligen av senaste modell, den var inte direkt något motstånd även fast den var fylld med lite fler personer än i min bil. Den andra var en riktigt snygg M3 E46 och där hade jag inga problem med att hänga på. Skulle påstå att bilarna gick nästan exakt lika bra med kanske ett litet övertag till min bil tack vare det högre vridet från lägre farter. Min har en ny programvara sen ett par dagar tillbaka, och jag tycker faktiskt bilen känns lite rappare än innan. Hur mycket det ger ska jag ta reda på i sommar i en RotoTest dyno. Och om en vecka så åker det nya fullflödes avgassystemet på med 2 st kattar. Och då skulle det vara skoj att testa dra mot en M3 E46 igen för att se om det gjorde nån skillnad. Var väl nån från Västerås som skrev i min förra tråd, vi får helt enkelt testa i sommar :-) Mvh | |
pg_ice |
jag tänkte starta en liknande tråd :) det är ju lite surt när man inte vet hur många HP bilen har som man drar mot. själv drog jag mot en nyare Saab Aero mot katrineholm från norrköping han körde om ett gäng bilar från ca 70kmh och jag hakade på det var väl en 20 meter fram till saaben när vi började. när jag petade i 4an så åt jag upp hela avståndet rätt snabbt var tvungen att slå av innan jag M3 fronten satt i baken på snurrbon det kändes nästan som att ta godis från småbarn ;) läser du det här som körde Saaben så posta gärna hur mycket effekt du hade i bilen. har du under 210hp så skit och och skriv nåt haha vad ligger dom nyare Saabarna som är trimmade på nordic på nån som har koll? steg 1-3 ? |
|
dom nyare SAAB Aero med nordic ska dom enligt engen utsago få upp i mellan 350-370 hkr. (Tror jag) men de går bra till 170 ca sen dör dem jämfört med bilar med liknande hk tex M3. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
9-5 Aero med steg 3 = 300hk. Detta kostar 24' och med tanke på att det endast är 40hk mer än original så är det ganska dyrt... Vill du har mer effekt så kan dom lösa det. ___ //Ulf |
|
pg_ice |
sorry om jag lånar tråden E55 får väl starta en nya annars. eller om du döper om den till nåt i stil med "vem drar vem" ;) det var väl inte 20meter Saaben hade som försprång om jag tänker efter utan mer 10 meter.(några billängder) upp till 140-150 då var det hyffsat jämt men när jag la i 4an vid 160kmh så tog jag in rejält! vart nästan förvånad hur lätt det gick. nog för att man låg i baksuget men ändå. så det är möjligt att det stämmer som du säger att dom sackar vid högre hastigheter. |
|
E55 det var lite förvanade att du tyckte din bil var lite starkare än en m3 e46. Det är bara att spicka en datum ta med en polare (så det blir 2 vs 2 i bilarna ) och en kamera, jag är på en liten test bilen är nu påstäld och redo att möta din stjärna ;) hehe |
|
|
Hej! Med starkare menade jag mer kraft från lägre farter iom högre vrid. Annars var det mycket jämt. Vet iofs inte vad M3an hade för låda. Vad väger en E46 M3? |
|
|
Hej E55 Tjänstevikt 1570 dvs naken bil utan extra utrustning, en förare på 75kg och 90% bränsle. |
|
|
En 645 kan inte vara av senaste modell. Den finns ju inte längre utan har ersatts av 650. 333hk mot nu 367... Jonas M3 E92 (På båten från Tyskland) |
|
|
BMW-Jonas: Härligt!! Kör försiktigt genom Danmark (antar att det är den vägen du kommer). Mycket polis på vägarna idag... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Jo men jag är inte med på båten. Bara bilen från fabriken. :))) Jonas M3 E92 (På båten från Tyskland) |
|
|
Aha ;-) Du verkar få din bil precis lagom tills allt grus har sopats bort och vägarna blivit halkfria ! :-) Grattis! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
cado >> Ok, tack. Ja då är den lite lättare än min som väger 1790 kg tjästevikt. BMW-Jonas >> OK tack, är inte så hemma på dessa modeller, men det måste ha varit en 650 isåfall, för bilen såg nästan språng ny ut!! V8 eller V12 i den?? Mvh |
|
|
cado >> Jag ska till Västerås imorrn kväll (Tisdag), så om det passar så träffas jag gärna före det framåt eftermiddan så kanske vi kan surra lite och kanske prova köra mot varandra oxå. Skulle faktiskt vara kul att testa min bil mot din nu innan jag monterar på nya fullflödessystemet nästa vecka :-) Hör av dig om det skulle vara nått?? Mvh .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG165.jpg |
|
| Hej E55 vilken tid kommer du till västerås är du här före kl.13 så kan vi höras sen efter det jobbar jag tyvärr kväll till kl.23 | |
|
BMW 650i har en V8 på 4.8l och 367hk. Mvh Johan |
|
|
e55 AMG// Jo, jag vet det är inte lätt att hålla reda på alla modeller och deras facelift m.m. Sim// Tack!! Det blir som på julafton när man var barn. Just nu är det bara en lång lång väntan....... Jonas M3 E92 (På båten från Tyskland) |
|
|
Tack Grelle för infon :-) cado >> Ok, vad synd, då kommer jag inte hinna för jag är inte i V-ås förrens bortåt 16-17 typ... Men det går fler "tåg" :-) Jobba lugnt :-) Mvh .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG153.jpg |
|
|
pg_ice Det finns gott om org och steg 1 Saabar :) När jag hade 296 hkr så låg chipad plus avgas 286 plus Coupe bakom i den intervall som du beskriver. Annars kan vi träffas och köra lite men nu är det lite mer än steg 3.. Mvh 9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm |
|
|
E55 amg Du har pm bara att höra av sig till mig ;) Annars går jag dag hela nästa vecka så har du vägarna förbi slå en pling ;) |
|
|
cado >> Ska se hur det ser ut näsra vecka, ledig Tis,Ons nästa vecka men då ska bilen in två dar till Uppsala avgasteknik för montering av nya avgassystemet så då är jag iaf billös,hahaha... Men men, fick ju ditt nummer så jag hör av mig när en lucka finns eller om jag är i Gurkstan och hälsar på tjejen jag träffat där ;-) Mvh .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG153.jpg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.