|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att skaffa en Audi 80 (B4) för sommarens bankörningar. Vilken motor tycker ni passar bäst? Har funderat på 2.8 liters V6:a, men tvekar då den kanske är extremt understyrd pga. tung motor? | |
|
Varför en framtung framhjulsdriven sak som inte direkt är byggd för det? En E30 är betydligt bättre alternativ. Och många bättre alternativ finnes än ådi. Golf, kadett gsi. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Vilken nivå på bankörning talar vi om? Tävling, ska bilen kunna besiktigas? budget? |
|
|
dom funkar väl lika bra som en volvo v70 eller liknande :) Helt seriöst...Som Karl säger titta närmare på e30 eller varför inte någon e36. 325/328 är billiga inköp eller varför inte en compact? |
|
|
Amatörmässigt bankörning är det. Jag tittar också på E36. Men det är svårt att hitta en 325/328 för under 20.000 kr som inte är sönderkörd och i någorlunda fint skick. |
|
|
Du har garanterat roligare i en Golf II GTI 16v än någon Audi 80. Jag hade inte köpt en VAG-bil med V6:a om jag skulle ha den till att köra bana. Mig veterligen så har alltid VR6/R32 varit långsammare på bana än GTIn från samma generation. |
|
|
Golf I eller II ( eller var en RIKTIG man: Jetta I eller II) lite burbåge+ chassidelar samt rensa kupén så har du en otroligt kul ban bil till minimal kostnad ( eller E30 Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Polo tdi, ur med spisen och drivlinan och in med A8 3.3Tdi?:) Mvh Asken |
|
|
Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Alfa romeo gtv 2,0 alt 75 v6 är nog ett alt som är bättre än dvs framhjuls krafsare. Jävligt roliga bilar, klubb med mkt bankörning (och lika hjälpsamma som bmw folk) Jag har haft några alfor och dom är MKT körglada bilar :) |
|
| Finns en gammal DTM audi i slc som går så man blir rädd. Men med liten budget så finns det bara kompromisser, men audi 5 cyl med turbo skjuter på ganska bra. Men skaffa en lätt bil så behöver du inte så mycket pulver, bättre bygga en polo, miata, corsa eller liknande. Vikt kostar massor av tid, däck, bromsar, bensin. En opel corsa med 2,0 16v motorn och cirka 160-200hk, och du slickar snabbare bmw.... Även där finns ett par inom slc | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.