AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
896

Displayen död i färddatorn (E32)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Va nyss ute o startade upp 7:an. Tänkte kanske ställa på 1:a april. Men det är som vanligt en massa småfel att ta tag i.

1. Nu funkade inte färddatorn. Den har ström för belysningen i knapparna funkar. Men displayen är heldöd. Vad kan vara fel?

Har haft underhållsladdning på batteriet nästan hela vintern. Men den fick stå två månader först utan underhållsladdning.

2. Vad betyder "kofferraum offen"? Motorhuven tänkte jag men den är stängd.

mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

1.
Vet ej..
Jag har ett "omvänt fel" i min...dvs displayen visar, men alla lampor är kassa och jag får inte ut stereon tyvärr i dagsläget...sitter som berget och har inga stag som passar till denna stereo just nu..

2.
Bagageluckan är ej stängd,eller fel på kontakten där..

Mvh Janne.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ah ok tack

3. Upptäckte nu att vindrutetorkare och spolning inte heller fungerar. Det tycker jag talar för att säkringar har gått? Funderar på att byta ut alla.
Har dålig belysning i garaget så jag ser inte.

Vad tros om min teori?
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Stavros,
Kan det vara så att den öppna bagageluckan (håller ju två lampor i bagageutrymmet tända!) trots laddaren kan ha tömt batteriet så mycket, att du fått de beskrivna felen. Fast då borde du ju inte lyckats med att starta motorn heller?

Lars Franzén
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Mmm, men bilen startade ju på ett kick. Bra med kräm i batteriet. Har ju haft laddaren på. Det känns som om att det borde vara säkringarna. Eftersom det är två oberoende fel. Ska dock kolla bakluckan ordentligt.

En annan teori jag har är att det är fukt. JAg hade problem med fukt i höstas. Det rann in vatten i kupén. Om det kan ha skadat några kablar eller så.

Ska se efter nån dag.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.