|
|
|
|---|---|
|
finns det skivor så man kan uppdatera navigatorn till en e46 -02 | |
|
Om du menar ny DVD skiva så finns det givetvis. Vill du ha ny Progman blir det lite knepigare... vad egentligen är det du är ute efter? ---- BMW CS #6212 |
|
|
uppdatering för det finns inte med alla vägar på min skiva |
|
|
Uppdatering säger inte så mycket. Uppdatering av navigatorn brukar mena programvaran i navigatorn, men du menar tydligen en ny kart-skiva. Du behöver veta vilken NAv du har, är det Mk3 eller Mk4? Mk4 läser DVD eller CD och Mk3 enbart CD. Vad har du för skiva nu? Vilken årsmodell? Det är inte säkert att alla vägar finns med på en nyare skiva heller. Det beror var i landet du vill åka och vilken typ av vägar du menar. Småvägar på landet eller större vägar, typ Motorväg m.m. P.S. Mk4 navigatorn sattes i from Augusti 2002 så om din bil är tillverkad tidigare än det så har du troligen en Mk3 och måste då ha CD, ej DVD. På Mk4 står det DVD med stora bostäver mitt på fronten av navenheten där bak. |
|
|
De var en cd skiva och inte dvd hur göra nu? |
|
|
Köp en ny skiva... Skvian du behöver brukar kalla BMW Navigation Scandinavia XXXX-Y där X är årtal och Y utgåva. Den senaste heter 2008-1 eller 2008-2. Dessa skivor går att köpa på BMW, beställas från Navtec, tyska eBay och ibland Blocket eller PowerBörsen. Ny på BMW kostar den ca. 2000kr, Navtec är nog en femhundring billigare. På eBay kan det bli betydligt billigare men där är också en viss risk att man inte får original. ___ //Ulf |
|
|
nya kartuppdatering finns i både DVD som CD:s, navi-spelare MK3 klarar bara CD medans MK4 klarar båda formaten på skivor vill du uppdatera navi-spelare med nyare firmware finns att hämta här: Länk |
|
| hur ser man om de inte är en orginal skiva? | |
|
Min skiva är inte orginal men jag kan se att det är en cd-rom skiva, om den kan vara bränd så var får man tag på dessa filer?? |
|
|
Här är den nyaste som jag hittat ute på nätet: Länk Använder denhär själv och den funkar bra. |
|
|
Tack Metalhead skall kolla där |
|
| Den nyaste är scandinavia 2008-1 | |
| Vet nån var man hittar nyare än 2007-1 så lägg gärna ut en länk. | |
|
på navigatorn står det no disc så jag undrar vad det är för fel jag gjort |
|
| Någon som vet när dom nya kartorna kommer på CD? alltså 2008:an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.