|
|
|
|---|---|
|
Min 528iA -96 har börjat ticka ifrån motorn. Ljudet kommer från toppens sida av motorn och tickandet går snabbare desto mer motorn varvas. Jag tänkte åka till en verkstad och be dom lyssna på motorn imorgon men nu på vägen hem plingade check kontrollen till och det stod "oil pressure engine", jag stannade direkt och stängde av motorn och då stod det "check oil level". När jag lyfter upp oljestickan är den helt torr varpå jag går och köper 4L olja och fyller på. När jag startar motorn är tickandet fortfarande där. Vad är tickandet? Kan det ha orsakats av låg oljenivå? | |
| Nu har jag fyllt i totalt 6,5 L olja och kört en bit och tickandet är borta :) | |
|
Ganska fantasisk historia, har aldrig hört ngn förut som kört bilen och upptäckt att det saknas 6.5 liter olja, inte konstigt att du hade missljud i motorn ;-). Vad lär man sig av detta tro... NoFear, kör med insidan. |
|
| Ja precis, vad har man lärt sig ! Jag fattar inte att jag kunde vara så slarvig...jag brukar alltid vara noga med oljenivån.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.