|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Va ute och skulle justera handbromsen idag. När jag höll på att lossa hjulbultarna kände jag att det glappade nån stans och härledde det till ett stag som sitter från övre delen av bromsskivan och rakt in i chassiet. Det är ett ganska grovt stag med en bussning i var ende. ca 25 cm långt. Frågan är vad heter detta stag? Hoppas min beskrivning inte är allt för svår att förstå? Mvh Brännwik | |
|
Här ser du lite bilder på bärarmarna med artikelnummer: Länk Svekke |
|
|
Tack för länken! Tror jag har hittat det, WISHBONE, RIGHT. Vad blir det på svenska? Är det nån som vet vad det kan kosta, är det vanligt att dom tar slut? Det ser ganska lätt ut att byta, nån som vet? Mvh Brännwik |
|
|
Framvagnen och dess delar, länkarmar mm tar ofta stryk, många orsaker. Delar slits och så delar i BMW:s framvagnar också. Beträffande frågorna om pris och svårighet att själv byta så tror jag din ekonomi klarar sig. Delar till just E-39 finns hos Biltema och Mekonom bl.a. NoFear, kör med insidan. |
|
|
Jag gissar att det är bak du menar, även om alla andra i denna tråd talar om framvagnen ;) Pos.18: Länk Det är väl en länkarm i vardagligt tal, men här heter den "knäled": Länk Visst har man hört om någon glapp sådan. Jag tror inte det är några problem att byta den, men man skall aldrig säga aldrig.. |
|
|
Tjena, Ja jag har nog varit lite otydlig när jag skrev mitt första inlägg för det är bak jag menar. :) Tack Anders-72 för länken, ska beställa direkt! Det konstiga är att det känns inte i bilen när man kör att det skulle vara något som helst glapp i nån led, tyckte nämligen att det glappade rätt mycket i ena änden. Hur som helst så besiktigade jag bilen idag och den gick igenom med blankt papper så dom på besiktningen verkade inte bry sig om det i allafall. Mvh Brännwik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.