AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.446

Vad ska ja ha för saker?

Tja!

Ja har planer på att göra i ordning en 325 cab -87a motorn är redan klar och kommer ligga på stabila 800hk+, men nu är frågan ja har, vilken bakaxel är den bästa att använda i detta sammanhang och även låda? vet nån vart de finns att få tag i BREDA fälgar ca 10" upp till 13" bak de ska vara den gammla klasiska "tyskstuk" modelen eller vad skulle ni välja för tum bredd? på däck val 345/35 eller 40 de ska vara fälg storlek 15 max 16".

Tackar för alla svar
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Får välkomna dig som ny,800+hk i en M20 bara det är ju en prestation.Frågan jag skulle ställa mig hur ska du få vridstyvhet i detta med en cab??

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
de kommer lite mer info om bygget när de närmar sig, men de kommer läggas i nya balkar och och även rör förstärkning efter egna ritningar med detta bygge just med cab är bara ett roligt sommar bygge sen kommer de bli ett nytt inför vinter skulle ja tro.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Tjenare !

Du hittade hit iaf vällkommen då haha

MVH Henke

Henke
M som i Motor
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Med tanke på att du lyckts få ut 800hk ur en m20 (framgår dock inte om de e en m20) men men så verkar de som om att du vet vad du sysslar med. Då känns de oxå som om att du borde veta vilken koppling, v-låda o bakaxel som borde fungera bra till de du ska bilen till (framgår inte heller)

Ska du få plats med 345 breda däck i bak blir de MYCKET jobb.

///Micke
M5:an
Länk
Det är så att deta är den första bmw ja har så är ja inte sepciellt säker med grejerna därför skriver ja ju här och frågar om "hjälp"..... det är inte så mycket problem vet en som har samma storlek på sina däck, men "frågan" va om nån vet vart de går att få tag i fälgar...
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Duffyman sluta nu hur vet du vem som byggt motorn osv va inte så S/tans dryg här och håll på med sånna fasoner .

Tror ju att han skriver en fråga för att han vill veta om han visste så skulle den inte kommit upp här va ??????

Dessutom så spelar det väl inte så stor roll vad bilen ska användas till om han frågar vad för grejer det behövs för att det ska hålla för dom hästkrafterna .

Är bara så less på att vissa i detta forum inte fattar ett skit och bara drygar sig hela tiden avundsjuk eller ??

Henke
M som i Motor
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Henke:

De jag mena va att har man ny lyckats få ur 800hk ur en motor vet man oftast vad man håller på med. När jag läste inlägget uppfattade jag de som att de va han som hade byggt motorn.

Sedan är de lite svårt att svara på vilken sorts låda han ska ha med tanke på att de inte framgår vad han ska ha bilen till.

Är de bara rattlås som gäller eller ska den brukas på bana eller ska den brukas som en "vanlig" gat bil?

Är inte ett dugg dryg utan svara lite på de han frågade efter. Lite svårt att svara då de inte framgår va han ska använda bilen i för sammanhang.

800hk är väl kanske inget man cruisar med direkt.

Gone:

Fälgar kan du köpa på ex: OCL Brorsson. Köp ett par BBS LM som e 10" breda ibak exempelvis. Kanske du kan beställa dom med ett bultmönster som passar E30. Annars blir de till att bygga om till 5 bult. Avsevärt lättare att få tag på ett par fälgar då

///Micke
Länk
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Här har du hur du kan göra en "skottsäker" bakvagn iallafall.

Länk

///Micke
Länk
Bilen kommer användas på strippen och även roligt gatbruk. alltså ingen bankörning
Motorn är inte byggd av mig, motorn är m20b30 turbo.
Alltså den där bakaxeln ska klara de alltså?!, de tackar ja för ska kolla in den direct.
Men då va de lådan kvar då! vad rekar ni?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.