|
|
|
|---|---|
|
har en 520i E34 som drar ut strömen när den står är helt orginal i el väg har nyss bytt o satt i ett bra batteri för jag trodde det var den felande länken det går att ha den stående över en natt men inte 2 för då e det helt slut fins det någon annan som haft liknade problem? eller är detta kanske ett vanligt fel? mvh Turbo fjant | |
|
hej koppla en multimeter i serie inställd på 10amp läget med pluskabeln på bilen och kolla hur mycket den drar vid tom bil o allt avstängt. normalt kanske 0.05 amp eller så. kanske någon bagagerumslampa eller handskfacks lampa som drar ur... eftermonterat rat typ alarm/stereo prova att vrida värmerattarna längst åt vänster när du lämnar bilen blir det bättre? så är värmeventilerna boven. Minijonte |
|
|
ska kolla allt du skrev ... har inget som e eftermonterat .. sitter inte ens någon stereo i bilen nu kan det va nått så knasigt som värmerattarna? Turbo fjant |
|
|
Ett klassiskt E34-fel är kabelstammen som går efter vänster gångjärn i bagageluckan. På min förra orsakade sönderböjda kablar bla att lyset i skuffen var tänt även med luckan stängd. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| På min var det orginal-slutsteget som sitter i väggen i bagagerummet som drog tjyvström. Drog ström fastän stereon var avslagen. | |
|
Har du nån laddningsbar ficklampa handskfacket? JAg har hört att det kan det vara problemet. |
|
|
kolla hur mycket ström bilen drar när den "somnat" bör ligga runt 5-15 M amp. Drar den mer så ryck ut och sätt tillbaka säkringarna en efter en , alla säkringar!! om tex handskfacks belysningen drar ström så ser du de när du rycker den säkringen. gör du så söker du av hela bilens org elektronik, hjälper inte de kan du prova o koppla av generatorn den kan faktiskt stå o dra ström. Tänk på att stänga av innerbelysningen mm om den tänds när du mäter Milli ampgrillar du säkringen i multimetern. |
|
|
Ta en multimeter och mät mellan batterikabeln och batteripolen på + sidan. När du tar av batteri kabelen från batteriet måste du samtidigt hålla mulltimetenkablarna en på polen på batteriet och en batterikabeln så du hela tiden håller en krets när du lyfter isär kopplingen. För har du ett relä som ligger och drar kommer det och klicka ur ifall du bryter kretsen och då kommer alt och se normalt ut. Skuller du bryta kretsen bara starta bilen igen och stäng av den och pröva igen. Stäng dörrar och alt som kan dra ström när du gör mättningen. Skulle du se att den drar ström. Pröva och lyft ur ett relä eller säkringar tills du hitta problemet. Hade själv samma problem på min e34 och då var det ett relä under baksätet på vänster sidan som drog ström. MVH BG |
|
|
Centrallåset stod o drog ur mitt batteri.Det var trasiga sladdar i bakluckan.Det blir ganska skumma fel när sladdarna blir avböjda.Jag körde med extrabatteri o startkablar med mej i en månad.mitt centrallås låste upp sig självtefter en stund o då drog de ström.Har fixat kablarna nu o de funkar. Roffe |
|
|
Quote: Centrallåset stod o drog ur mitt batteri.Det var trasiga sladdar i bakluckan.Det blir ganska skumma fel när sladdarna blir avböjda.Jag körde med extrabatteri o startkablar med mej i en månad.mitt centrallås låste upp sig självtefter en stund o då drog de ström.Har fixat kablarna nu o de funkar. Roffe /Quote Exakt samma här + uoriginalt radiokablage.. Fixat nu! |
|
|
min bil drar också ur batteriet när den får stå ett par dagar... har mätt mellan pluskabeln och kabelskon och på 10A läget så står det att den drar 0,28. Det ska den väl inte dra ur ett batteri på? Hur kommer det då sig att den ändå drar ur sig? |
|
|
0,28A är alldeles för högt att ha som ständig förbrukning. Säg att du har lite annat som drar också periodvis, att batteriet inte är helfråscht och att det är laddat till 50-75% som är det normala, då räcker din förbrukning lätt för att hindra start efter ett par dagar. FP |
|
| audi driver ryckte du inte säkringar för att se om strömmen sjönk.? | |
|
Har el fel på min med! Nått som drar ur och när jag mäter ligger det först på över 2amp sen sjunker det till 1.86a sen om jag vrider den den högra tempratur ställaren till max värme sjunker det till 0.94a, efter några min går det ner till 0.2a sen ligger det där. Vart sitter knappen som känner om skuffen är öppen på en touring? När jag slår på inner belysningen fram så står det i displayen att skuffen är öppen, öpnnar jag skuffen står det likadant sam om jag sätter på belysningen i skuffen står det inget heller, dock måste jag köra några m innan detta fenomen kommer startar jag bilen och sätter på belysningen varnar den inte för att skuffen är öppen. Kollat kablarna vid gångjärnen och dom är hela utom dom på höger sidan som är till värmen i rutan och dom har jag klippt nu! Nån som har nån ide? |
|
| prova att rycka ut kontaktten till dina värmeventiler för att se om strömmen sjunker. | |
| Blev fel det sjunker till 0.02a och då spelar det ingen roll om jag vrider på värmen förblir 0.02a endå och det är väl vad kl och stereon drar! | |
|
0,02A (20mA) är helt normal vilström när allt är avstängt. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.