AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

Ljudsignal vid av och på larmning e46

Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Halloj!

Satt och läste lite kvälls lektyr (instruktionsboken) till min nya e46:a. Läste då att man skulle kunna ställa in om man ville ha en ljudsignal vid manövrering av larmet, men tycket det var lite luddigt om man kunde ställa in det själv eller om man måste lämna bilen till bmw för programering? Så det är alltså min fråga lämna till bmw eller fixa själv?

mvh//Jimmy
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Enligt BMW så är detta bara möjligt att få på vissa marknader. I Sverige ska det ej vara tillåtet. Om dom inte kan programmera om det eller bara inte vill vet jag inte.

___
//Ulf
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Att det inte skulle vara tillåtet i Sverige tycker jag verkar lite märkligt då Saab har det på sina modeller? Men det är alltså inget man kan ställa in själv?
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Möjliga inställningar på E46 Länk Kan göras på BMW.

molle
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Tack för det svaret molle, har du någon anning om vad det kan kosta att ställa in lite små saker?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

racing-jimpa: så här står det i BMW's egna dokumentation (TIS):

Confirmation
Deactivation, optical
o active
o not active
The deactivation of the anti-theft alarm system is
confirmed by the hazard warning lights flashing briefly.

Confirmation
Deactivation, acoustic
o active
o not active
The deactivation of the anti-theft alarm system is
confirmed by a siren sounding briefly.
Only permissible on US vehicles.

Confirmation
Activation, optical
o active
o not active
The activation of the anti-theft alarm system is
confirmed by the hazard warning lights flashing briefly.
Not R50, R52, R53

Confirmation
Activation, acoustic
o active
o not active
The activation of the anti-theft alarm system is
confirmed by a siren sounding briefly.
Only approved for US vehicles.

Sen verkar det som att alla dessa funktioner inte finns på alla bilar även om dokumentationen säger så. Hade själv min E46 -03 inne för att programmera så att den blinkar när man larmar av men det sa min BMW-verkstad att det inte gick att ställa in på E46. Vet iof personer som fått detta programmerat på sina E46...Har även haft liknande problem på en annan BMW-verkstad där jag hade min E39 inne. Denna verkstad läste av från bilen vilka inställningar som gick att programmera och skrev ut en lista till mig och det var långt ifrån allt som finns med i BMW's dokument. Räkna med några hundralappar för programmering. Har du flera saker så blir det väl billigare per omprogrammering.

___
//Ulf
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Okey tack för infon ska höra med min bmw-handlare när jag får vägarna förbi. Kanske kan höra om dom kan ta det i samband med en kommande oljeservice.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.