|
|
|
|---|---|
bigernie |
Jag har en fråga vad fgår ma reda på när man gör ett M-Test på bilar är det bra får man reda om mycket på motorns kondition eller gfår det lika bra att köpa komprisionsmätare på en mack? Daniel |
|
Dom tar inte kompressionsprov tror jag! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Bigernie: M-Test tycker jag är att rekommendera om man inte är mycket duktig på bilar och har bra tekniska möjligheter att testa bilen själv. Det finns lite olika tjänster (tester) man kan köpa av Motormännen, bl.a. deras stor test som går igenom allt på bilen som rör dess kondition samt dessutom kollar plåtkarrosen efter ev. krock skada. Du får ett mycket utförligt konditionstest som talar om vad som ev. behöver repareras eller skjutseras. Väl värt pengarna om du funderar på att köpa beg. bil.... När det gäller motortesten så gör dom följande: Yttre skick motor, Oljenivå motor, Motorfäste, Inlopps/ avgasgrenrör / Turbo, Avgassystem /Kat, Bränsle tank /Rör /slang, Bränslepump /filter, Insprutningssystem Gaspedalöverföring, Avgasanalys, Kylsystem, kylvätska, vattenpump Vattenslangar, Motorfunktion. Tänk dock på att ovanstående skiljer sig lite åt beroende på vilken biltyp du testar. |
|
|
Annars kan BMW göra en test, kommer inte exakt ihåg vad dom gjorde fast det e lite billigare! -ridern- 525i 1990 24V |
|
bigernie |
Tackar så jättemycket för alla svaren!! Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.