|
|
|
|---|---|
|
För att göra en lång historia kort så hade jag problem med att min E38 drog slut på sitt batteri när den stod parkerad. Efterforskningar avslöjade radiomodulen som boven i dramat, den hade nämligen misskött sig under lång tid (gav inget ljud ifrån sig via FM-radio, CD-vx fungerade däremot). Provade med en annan radiomodul samt att köra med säkringarna till radio/nav urdragna, vilket löste problemen tillfälligt. Fick så småningom tag på en "ny" radiomodul vilken installerades (av någon som är betydligt vassare på att pilla i häcken på en E38 än vad jag är) förra helgen. Denna fungerade utmärkt i ungefär en dag. Sedan dök lustiga symptom upp: radion lade av (hittade inga kanaler och gav inte ifrån sig ljud) och när jag spelade CD blev det ensekunders glapp i ljudet med ojämna mellanrum. Nästa dag funkade radion perfekt. Nu i fredags fungerar radion perfekt de första fem minuterna, sen lägger den av som tidigare. Byter till CD-vx och den fungerar i ytterligare 5-10 minuter, sedan försvinner plötsligt ljudet i alla utom ett par av högtalarna (uppfattade inte exakt vilka, tror det var de båda mellanhögtalarna fram som spelade). Att "starta om" bilen gjorde ingen skillnad. Jag har inte kollat sedan dess, bilen har stått parkerad, dock laddar inte batteriet ur vad jag kan se vilket iaf är en förbättring. :) Så då är frågan om den nya radiomodulen är en kalkon, eller om det är nåt annat som strular. Vad kan ge dessa symptom? Innan jag börjar härva med garanti och utbyte av den "nya" modulen vore det intressant att veta om någon annan har upplevt och löst det här problemet. Wilhelm Svenselius | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.