|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Min bil krånglade sig, motorlampan lös och extra mkt rök kom ut ur avgasröre, det luktade lite bränt om gasen. Jag stannade, kollade kylarvätske nivån som råkade vara låg, jag fyllde på den och även olja. Sen när jag startade så gick bilen igång och sen slocknade den. Saken ära tt jag lämnade in bilen på en verkstad och bad dom kolla upp vad det det. Jag ringde dom dagen efter och frågade hur det gick och bad dom ringa mig då dom vet vad felet är. Efter 2 dagar ringer dom upp och säger att dom har fixat bilen och det kommer kosta mig 6200 kr?!?!! Jag frågade vad felet var , och dom sa inget specifikt , utan bara sa att dom hade bytt ganska mycket saker?! Nu undrar jag, hur fasen ska jag göra för att kolla att dom inte blåst mig? Jag mena, man kan väl fråga om felkoden och sen kontrollera om dom bytt grejerna som skulle fixat felet felkoden visat? Annars kan dom väl ha bytt ut en massa saker som inte ens påverkar felet? Eller?! För 6200 kr var ganska maffigt, då man bytt ut bränslepumpen på samma ställe månaden före för 4200kr :( ... Help me out ni kunniga.. mvh! | |
|
Det är ju bara att begära en specification på vad de har bytt, sedan kontrollera detta. I annat fall så kan du säga att du inte vill betala då du inte godkänt att det skulle börja laga bilen, utan att du endast hade inne den för felsökning. MVH Carl |
|
|
Vilken verkstad var det? Dom måste ju som sagt specificera vad dom gjort med bilen. //Fiffe |
|
|
Hej! det er klatr for faen dem måste specificera det. |
|
|
Det är deras skyldighet att specificera var de gjort. Och de skall heller inte börja laga bilen utan att först kontakta dig för att få klartecken för detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.