|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Någon som har koll på om dom har släppt dessa delar till oss här i svedala? Vet att en tysk lista på alla delar släpptes i början av mars. Samt har dom släppt delarna i staterna med prislista på deras hemsida -> Länk Blir att gå in en sväng på bmw och höra om detta då jag är rätt intresserad av en att byta in m3an emot en 135i coupe. | |
| En kollega till mig har fått sin Tii (performance front) monterade och klar. Vart riktigt snyggt, själv väntar jag min och även Tii fälgarna/performance fälgarna. | |
| Jag har beställt de svarta PP njurarna. Skulle ta en dryg vecka att få hem. Man får själv ha med sig beställningsnummer för det är inget som de har. | |
| Ja de har jag faktiskt redan fått hem, men det lät konstigt att du själv lär ha med dig beställningsnumret.. Har du beställt det via en Bmw återförsäljare? | |
| Ja, Förenade Bil i Malmö. En av de största i Sverige skulle jag tro. | |
|
I går ringde jag Förenade bil och frågade när prylarna ska finnas på webben och gå att köpa. Killen visste inte ens vad jag pratade om... Efter jag förklarat lovade han att återkomma, men det var inte mycket han lyckades få fram. Jag mailade sedan frågan till BMW Sverige, varpå jag fick det föga överraskande svaret att jag skulle vända mig till en återförsäljare... När jag då svarade och beskrev förloppet ovan, fick jag ett mail där de sa att det ska komma ut en broschyr i dagarna och lovade att skicka mig ett ex. |
|
|
Här finns en tysk version av Performance prislistan - alltid något så länge! Länk |
|
| Nu har jag fått både svensk broschyr och prislista i brevlådan! Kan säga att broschyren är roligare... Bör finnas ute hos ÅF nu. | |
| Vad är det för beställningsnummer på dom svarta PP njurarna? | |
|
De heter " Dekorgaller för fronten, svart högglänsande" och passar faceliftversion. Vänster: 51 71 0 441 921 Höger: 51 71 0 441 920 375 pix/st. Helgeson |
|
| Tackar, ska beställas omgående. | |
| Ja, de ser inte fel ut! | |
|
När det gäller njurar/dekorgaller så är det olika på bilar med face lift. Har vart på utländska forum och läst detta. Face lift-bilar MED M-paket har kvar de "gamla" njurarna. Det är alltså bara face lift-bilar UTAN M-paket som har "nya" njurar. Vilket borde göra att njurar passande face lift-bilar bara passar till bilar UTAN M-paket! |
|
| Hmmm.. inga sådana villkor framgår alls av prislistan, vare sig den tyska eller svenska. Där står bara "bilar tillverkade efter 03/07". Har njurarna annan utformning med M-paket?! | |
|
Ja det stämmer som Julleruff säger; bilar med M-paket har den gamla formen på njurarna, även efter faceliften. M v h |
|
|
Ska kanske tillägga att det gäller 3- och 5-dörrars med M-paket. Hur det ser ut på coupé och cab vet jag inte säkert, men jag tror att de inte har samma form på njurarna med M-paket som 3d och 5d. Vänder sig katalogen till samtliga modeller av ettan? M v h |
|
|
Ja, det verkar vara alla modeller. När skillnader finns (tillverkningsdatum, 3d, 5d etc), så står det uttryckt. Helgeson |
|
| PP-Njurarna/dekorgallern, är ej dom som sitter på M-paket eller på tidigare 1-serie (ej LCI). Alltså dom mindre med kantigare hörn.. När jag beställde mina så fanns det bara ett par att välja mellan till 5dr och dom som kom hem var dom som satt på LCI, (inte dom som sitter på M-paket och ej LCI). | |
|
Hel vetenskap det där... Helgeson |
|
| Jag har ett par liggandes som inte passar på min. Misstänker att de var till coupén... | |
| Vet ni var man kan få tag på svarta njurar till en 120 i - 08 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.