AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.333

Flera kamaxelgivare? M52b28

Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Tjenare

För ca en månad sen så bytte jag kamaxelgivare på min 528 efter att en felkodsavläsning sa att denna var trasig. (Bilen var slö, tog ett extra varv på startmotorn för att starta, droppade tomgången när man tröck in kopplingen när man rullade) Efter detta blev den som ny, ja så ny som en 29000 milare kan bli ;)

Men nu på sista tiden har bilen fått för sig att inte, till en början, starta när det är kallt ute. Den tänder inte. Försöker man flera gånger så tänder den till och går igång som vanligt. Har gjort en felkodsavläsning igen och den säger att det är kamaxelgivaren som är trasig, men förutom startproblem så går den som den ska, eller ja den droppar tomgången lite mer än den kanske borde men den dör inte i alla fall. Så var det även precis efter bytet av kamaxelgivare för ca 1 månad sen.

Nu till frågan, finns det flera kamaxelgivare på -96ans 528? eller kan det vara så att det trotts allt är vevaxelgivaren som är trasig?
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Skulle det kunna vara så att meken som gjorde felavläsningen slutade leta bland felkoderna när han såg defekt kamaxelgivare? (Det var tjejen som var iväg med bilen för felavläsning) Och antog att det är den som strular?

Jag körde nämligen ett tag mellan felavläsningen som konstaterade att kamaxelgivaren var defekt första gången och bytet. Så det kanske bara var en gammal loggning meken nu läste av? Jag har piratlysen samt trasig airbag-matta så det lär nog vara endel felkoder lagrade så han kanske inte orkade kolla längre ner i listan av felkoder.

Hasso din e39-guru var är duuu? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.