|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Man kan se det ur många perspektiv. Jag vet en person som räknade med att bli tagen för fortkörning ca en gång per år (han hade gjort någon form av statistisk beräkning på det). Han körde "alltid" ca 20km/h för fort och såg böterna som "fortkörningsavgift". Ur det perspektivet är det inte så dyrt med 50-100kr/månaden (ett bötesbelopp utslaget på ett år). Mvh |
|
BMW E39 |
Jag har blivit tagen två gånger och alltid har jag nekat! Det gick vidare till domstol och jag torska båda gångerna, haha! Mvh Matteus |
| D värsta ja har blivi stoppad för va när ja körde 190 på 30 väg... D va mitt i natten på ett vägbygge som var hur fint som helst å ingen trafik alls.... Ja blåneka å sa att ja kanske max körde 10 km över, dom gav mej en varning å lät mej fara vidare... | |
|
Dekker>> det där låter som årets rövarhistoria ! vägbygge säger du ?! vadå var det grus eller asfalterat ? tänkte mest på att innan dom asfalterar så är det jävligt ojämt och grusigt hmm 190 ja... |
|
| Tro va du vill, d va grus å jämnt, en ca 4 km raksträcka, å d va inte en bmw ja körde tyvärr | |
| En bekant körde för snabbt och körde förbi en laserkontroll. När snuten hann i kapp bilen så sitter polarn och hans polare vid vägkanten. Båda nekar till brott och skyller på varandra. Snuten tröttnar efter ett tag och åker vidare. Ett tips om man är två i bilen :) | |
|
Haha, acey. Den var bra. Kanske man skall köra det tricket nästa gång. /Bimmerman Länk |
|
|
E skittrist och åka fast av dom där!! När jag åkte fast hade dom en civilbil, när jag klev in i p-bilen såg jag min bil på skärmen i bilen med snittfart o sträcka o tid! Då tänkte jag att här e de ingen mening o neka nåt iaf!!! Har haft körkort i 7år och åkt fast en gång, e ju väldigt sällan man håller fartgränserna, så man får ju tänka att de e billigt ändå!!! 1600:- i böter USCH!!!!!!! |
|
Niklas.Ncn |
Hejsan. Jag blev av med körkortet för 6 månader sen. Jag hade tydligen kört om en Civil polisbil i över 200km i timman. men det ösregnade ute och så var det rätt mycket bilar på vägen så han kom aldrig i kapp mig. Jag såg aldrig att han jagade mig. det var en stor bil kö som jag körde om:) lite senare så åker jag in på bensin macken i vårgårda och ska tanka. jag köpte mig lite godis och dricka:) så som det ska va efter en lång bil tur. och när jag kör ut från bensin macken så kör jag rätt lugnt. Jag ligger under 100 på en 70 väg,,, tror jag:( efter 1 min så kommer det upp en Saab 9000 bakom mig med blå ljus. Fan tänker jag:) Han går ut i bilen och kommer mot mig. Och så frågar han om det var jag som var inne och tankade i macken.. Först sa jag ja men efter att han sa att han hade jagat en IDIOT som hade kört om han i över 200 km i timman så drog jag tillbaka det:) Han hade jagat mig i 5km sa han... inte så smart:( han hade tydligen jagat mig ett jävla tag men han kom inte ikapp mig. Sen hade han ställt sig utanför en busskur och klockat mig när jag körde 102 på en 70 väg. Så han tog mitt körkort;((( Jag som bara hade 1 månad kvar på min prövotid!! men jag hade tur i otur han kunde aldrig ta mig för att jag hade kört om han i över 200km:) så det var ju rätt bra. Fick ta om hela körkortet igen. Så nu har jag tagit det igen. Men inte kör jag lugnare för det:) jag nekade till allt och det skulle bli rättegång men det var bara ett jävla jobb för han hade klockat mig med pistolen så det var lönlöst det enda man tjänade på det var att man fick betala böterna 2 månader senare. 1800kr:( |
|
Lite uppdatering. Har varit uppe i rätten nu! Var rätt skoj att få uppleva det utan att vara anklagad för något speciellt allvarligt! Kan tänka mig att de som har hittat på något riktigt dumt är nervösa där.. Det slutade med att jag blev fälld, då polisens bevis var mer värda än mina. Lite tråkigt bara att polismannen som utförde mätningen inte var närvarande. Summa summarum: 1800 kr i böter, inte en krone mer än vad han hade gett mig på plats och en skojig upplevelse rikare! |
|
|
Det enda problemet är väl att extrakostnaden kommer på allas vår skattsedel så småningom. Nästa gång kan du ju neka på plats och erkänna efteråt. |
|
|
ca 11 fortkörningar och av med kortet 2ggr..och nekat de flesta ggr..har mycket svårt att tänka mig att det skulle kosta massa extra pengar om man förlorade i rätten...då det är DE som vill ha rättegång...inte jag! Det är alltså dem som kallar mig. men som sagt en ny lag kanske.. Visa länk på det isåfall..skulle va kul å läsa /tjing |
|
|
Rantzow Skulle tvärneka jag oxå. Blir jag fångad för fortkörning kan dom räkna med rättegång. Killar...glöm ej att fråga om ni får se kalibreringen på laserpickan från samma dag som ni blir skjutna. Är den inte kalibrerad samma dag så gäller inte mätningen enligt vad jag läst till mej. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Det finns en hel knippe regler de måste uppfylla vid laserkontroll. De får ej gömma sig, måste stå vid samma väg som de kollar, måste stå vid ett polismålat fordon osv. Vet att polisen slarvar med detta ibland. Frågan är vad som händer? De har bevis på att du kört för fort men har fått bevisen på fel grunder. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Titta noga på bra skjutplatser. kolla i back spegel om om bil kör ut plötsligt och hänger på släpp då gasen o kolla in i bilen när den kör om. Gå med i laserlistan och www.polisvarning.com. Jag har haft körkort i 23 år och har alltid kört för fort kört mellan 3000-10000 mil per år. Åkt fast 3 gånger men alltid hunnit o bromsa ner mig till max 26 över... Jag upptäcker nog en 2-3 civila eller laserbilar /månad på till eller från jobbet. Bara man är uppmärksam så funkar det bra. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Blev av med körkortet för tre månader sen..fick tillbaka det för en månad sen. De plockade mig på en landsväg (90-väg) och jag körde 37 km/h för fort. När polisen (som förvånansvärt nog var mycket trevlig) frågade om jag ville erkänna, så frågade jag honom vad som hände annars. Han förklarade att det blir rättegång och hur långt tid det tog osv. Sen frågade jag vad de hade för bevis, och då sa han att hans två kollegor som mätte med laserpistol hade registrerat mig, och som jag förstod det så var det rätt lönlöst att neka, så jag erkände på plats. De drog kortet, men jag fick tillbaka det exakt två månader senare... 2000:- mindre i min plånbok = 2000:- mer att handla för på den årliga grisjulfesten.. :) |
|
| "registrerat mig" ??? | |
| Ja..han menade väl registrerat (sparat i pistolen, skrivit ner eller vad de nu gör) bilens reg.nr. | |
| Jag kan eventuellt ha blivit ertappad av en måladbuss med kamera i. Ska bli intressant jag tror att dom inte riktigt följt alla regler som gäller. Sen va det inte i min bil heller :) | |
|
Va i stan kör förbi en korsning ser att snutar står parkerad mitt på vägen (ovanligt) kör lite längre fram ser först deras laserpistol sen en ful lite huvud som sticker upp bakom en bil han hade stått där på knä och kört laser, resterande kollegor va utspridda runtom kom där i en 240 körde förbi sakta och skratta de titta snett och sa VA FAN E DET!! de gilla inte visst 240-81 har sett de gömma sig många ggr och köra laser så tillbaks till frågan vad ska man säga till de när de stoppar en för fortkörning och de har gömt sig.........vet att kristian frågat samma sak men ingen har svarat så svara om ngn vet... Mmmmmm Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.