AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
742

320iT E30 blir inte varm som den ska?

Tempmätaren på min E30 320i -89 har legat rätt lågt, och det blev rätt dålig värme i kupen, så jag bytte termostat.
Detta hjälpte inte ett skit, utan samma sak, mätarnålen ligger lite över markeringen kl 10 när man kör. Står man stilla på tomgång så går nålen upp till mittenstrecket, men inte över det. Då blir det även bättre kupevärme. Sen när man kör igen så går nålen ner till det "första" läget.

Varför blir det så??

Sen till en annan grej som jag märkte idag, efter att ha kört en 25km ungefär. Kylvätskevarnaren i check-panelen började lysa och har gjort det lite titt som tätt (ibland till synes utan anledning), så jag lossade lite på hylsan som håller givaren i expansionskärlet utan att tänka mig för, så det började rinna kylarvätska ur där. Fick lite på handen och förberedde mig på att det skulle brännas, men icke. Det var kallt, vattnet som träffade min hand?? Ska inte det vara varmt?

--
Markus
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Har du provat och lufta vid slanganslutningar som sitter högst upp på motorn, samt varva motorn ca 4000rpm när du luftar.
Jag har bara luftat på luftskruven, men det kanske inte räcker?
Ska köra en omgång till och se om det är någon luft kvar i systemet..

--
Markus
om du ska lufta så kan du ju ställa bilen i en väldigt brant backe o lufta det är ett plus o göra det>:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.