AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
952

Kartor till GPS E38?

No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Hej alla!
Till att börja med har jag sökt på forumet men bara blivit väldigt snurrig o inte kännt att jag fått svar på frågorna genom att lösa gamla trådar.

Jag försöker hitta kartor till Vår navigator som sitter i en E38 740 från 2000.
hittar bara kartor för hela europa på DVD, men jag tror inte att vi har en DVD läsare i bilen. (jag kan mkt väl ha fel i den frågan)
måste jag byta ut den för att kunna få nya kartor? (2008)
na
630
navi
BMW325xi -06
Du har nog inte DVD-naven dvs Mk4 i din bil, om den inte är eftermonterad förstås. Mk4 kom hösten 2002. Dvs i bilar med modellår 2003.
Det finns CD-skivor att köpa till din läsare, de är inte över hela Europa, vill du ha det så får du köpa flera skivor.
Du kan se skillnad på modellerna på följande sätt.
Fronten på Mk1 och Mk2 ser likadana ut, men Mk1 har en manlig röst och Mk2 en kvinnlig. Bägge modellerna står det BMW NAVIGATION SYSTEM på fronten. På Mk3 står det GPS NAVIGATION SYSTEM på fronten och den har en Ejectknapp med rundad hörn i övre vänstra delen. Mk1 och 2 har en fyrkantig ejectknapp.
Mk3 kom under 2000 så det beror på när er bil är tillverkad om ni har Mk2 eller Mk3.
na
630
navi
BMW325xi -06
För att förtydliga lite till. Mk4 så står det DVD med stora bokstäver på fronten av enheten. När jag talar om fronten menar jag alltså fronten på Navenheten där bak i bilen.
CD skivan för norden heter BMW Digital Road map Scandinavia.
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Kalas.
Tack för hjälpen, alla mina frågor besvarades.

=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.