|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Vad menar du med på riktigt? Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är en enklare variant på G-Tech. Och därmed billigare. Mvh Patrik |
| Anser ni att det är en seriös och bra mätare? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har inga erfarenheter om dess kvalitet eller överensstämmande med verklighet! Mvh Patrik |
Angeleyes |
PW: Alla mätningar från detta instrument är grundade på G kraft. Jag har testat liknande, äldre mätinstrument och kan intyga att de fungerar riktigt bra! |
| Ok tackar för svaren. | |
| Den här produkten går att köpa för en knapp femhundring från USA på ebay. Det blir ju inga stora pengar ens efter att tull och moms är betalade. Det är nästan så att jag blir lite sugen på att beställa en. | |
Angeleyes |
Beställde en i går...får den på Tisdag. Kan svara på hur bra den är så fort jag gjort några tester:) |
|
Bra! :-) Beställde du den på blocket? |
|
|
GE: du betlar inte ens tull eller moms på paket under 600:- :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Angeleyes : Har du fått din Vector FX2 än? |
|
| Hur vet den egentligen att man nått 100 kmph? | |
|
Det är en accelerometer; vet man utgångshastighet (ex. 0 km/h) och acceleration över tid så kan man räkna ut hastigheten. Vet man vikten dessutom så kan man räkna ut effekt och annat skoj. Det intressanta skulle vara att veta hur noggrann den är, skulle vara kul att se nån jämförelse med nåt referensinstrument. |
|
Angeleyes |
Nej, den har inte kommit än:( Kommer säkert på Måndag skulle jag tro. Ska hålla er uppdaterade:) Jag köpte den från länken i denna tråd. |
|
Har för mig att bl.a Conrad elektronik hade sådana. Intressant hur man särskiljer hästkrafter i motorn och på drivhjulen? Den vet kanske till och med om man har 2 eller 4-hjulsdrift?? FP |
|
FredricF |
Det ger naturligtvis bara en ungefärlig mätning, men om mätningarna inte sprider allt för mycket kan man säkert använda den för att kolla resultat av trimmningar, vilket var väl ungefär vad annonsören utlovade. /Fredric |
Angeleyes |
Det är ju egentligen ingen rocket science...som 'lilla_sexan' skrev så är allt man behover 'veta' - G-kraften, tiden (och vikten för att mäta effekt). Jag och en bekant mätte åtskilliga 80-120 tider i olika bilar (3an o 4an) med väldigt bra resultat. Riktigt rolig pryl! |
|
Det finns relativt billiga prestandamætare som ær ganska bra før priset, i alla fall om man inte har allt før høga krav på exakthet eller funktioner. Sjælv anvænder jag denna sen några år tillbaka Länk Inte billig, men bra. Jag kommer under sommaren att byta upp mig till deras nyaste værstingmodell Länk Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
En intressant detalj är att alla här på forumet redan har vad som behövs för att mäta prestandatiderna. Oftast på vänster handled, ibland på höger...) FP |
|
Angeleyes |
de där måste vara den mest 'overpriced' prestandainstrument jag någonsin sett! Vill man gå steget längre och få grafisk info etc. så kan är denna definitivt att rekommendera. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.