|
|
|
|---|---|
|
Är det någon dom har provat dessa till en e39 med Xenon? (-00). Priset är tilltalande, men går det att montera dem och hur gör man för att få isär lyktorna? Snälla, hjälp mig, tycker det skulle vara sååååå cooooolt! :) | |
| ...Jag vet att det finns hundra inlägg om Angel Eyes, men jag lyckas inte någon som handlar om montering på e39 xenon, och ingen som har testat Biltemas... | |
| Länk | |
| Tack för länken, men jag hoppas någon vill prova på e39 xenon också. | |
|
Tjänare juu ja har monterat dem å min e39 och dem fungerar klockrent. ja har xeon i min. dem lyser lite mer blått än vanliga engeleyes bara men det tycker jag är fint. passar ihåp med xonljusen. dem är lätta att montera ochså och dem verkar vara av ganska okey kvalite |
|
|
Perfekt låter det som! Orginal är för gult för mig! Har du tips på hur man demonterar lyktorna för att montera ringarna, typ länk eller något? Hur gjorde du med ordinarie parkeringsljus? Låter du parkeringslampan sitta kvar för att undvika att blinkersen tänds? |
|
| Gå in på Länk bild på min fd 540 där med ccfl angeleyes | |
| Lyser det blått kan det bli problem vid besiktningen ... | |
|
Jag antar att Biltemas Angel Eyes ger ett mer blåaktigt än blått ljus, eller? |
|
| A just så är det det är typ xeon aktigt ej blå så att den är förbjuden. Jag har tyvär ingen länk men när du lossar strålkastaren så ser du som små klips som är runt blinkersglaset och dem trycker du bara upp så har du fått av det. enkelt som fan inget att oroa sig över. kontaktstycket till positionsljuset måste du använda för att koppla in angeleyisringarna så p-ljus lampan kan man ju ta ut så har iaf jag gjort. | |
| Låter bra! Ska nog prova! | |
|
Biltemas angel eyes passar som katttskit till min e39 -00 Xenon. För det första så är de lite för små, dvs diametern stämmer inte (endast 125 mm). Sedan går det inte att sätta fast de så enkelt som det står i beskrivningen, "klämmorna" som ska hålla i reflektorn passar inte till xenonreflektorn... Var köper man passande angeleyes som håller från någon bra leverantör? |
|
|
M5-DOZ Vi har CCFL som passar din bil, som är speciellt gjorda för E39an. Folk har frågat varför våra kit är dyrare, men dessa är anpassade efter bilmodell. Du kan prova en sats, du lär inte bli missnöjd. Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
| monterade precis biltemas CCFL på min e39 med xenon.. ja limmade fast dom med smältlim mot insidan glaset. blev klockrent | |
|
Alla material rör sig vid värme/kyla. På en bil som står ute i vinterkyla och startas upp förekommer rejält stora temperaturväxlingar. Glas har som bekant väldigt liten elasticitet och gillar inte att monteras stumt med lim osv. Smältlim å andra sidan mjuknar ju av värme, vilket det finns gott om i och på en strålkastare, och från ringarna i sig själv. Frågan är om det är en god idé med smältlim på eller i närheten av strålkastare? FP |
|
| det får gå som det går...500kr va de värt iaf. kör dock inte bilen vintertid med kärran | |
| kan även tillägga att limmet har en smältpunkt på 85grader och ringarna är av plast.. | |
|
Om det är CCFL-rör så är de gjorda av glas, annars är det något annat, t.ex lysdioder i ändarna på ett plaströr e.dyl. isf ändras problembilden lite. Det har diskuterats tidigare vad det egentligen är som Biltema säljer, men CCFL är det som verkar gälla. Jag tror till och med att vissa smältlim har en ännu högre smältpunkt men det som händer är att limmet börjar mjukna långt innan det smälter och då ger sig sakerna iväg osv. Nu vet jag iofs inte exakt var du limmat men på ytan av strålkastarglaset kan det lätt bli tillräckligt varmt för att smältlim skall börja ge sig. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.