|
|
|
|---|---|
Transocean |
Hängde en Wunderbaum i backspegeln idag. Granen är blå och kommer med Apple Blossom doft. Dock anser jag efter bara ca 1 mils körning med min nya gran att den möjligens doftar lite för starkt? Var således tvungen att tända en Prince och blåsa lite rök på granen, även takluckan (jag kör en extrautrustad femma) och sidofönstret öppnades lite grann... Är det flera än mig som önskar sig en Wunderbaum som doftar lite mindre? Vill helst inte kvitta mig med granen men den ger mig ett jävla huvudvärk! |
|
Jag lägger dom i handskfacket och slipper därmed huvudvärken. Har fått åtskilliga uppkastningssymptom av vaniljen.... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
Transocean |
ok, du har alltså flera? Om jag blandar Apple Blossom med Black Classic och Grapefrukt och slänger dom i handsfacket och sen köper Watermelon och Star'n Stripes och har dom hängandes i backspegeln, får jag en behaglig doftkombination då som inte är för stark? Finns det kravmärkta granar utan doft man kan hänga i backspegeln? Om man är allergisk? |
|
90% vanilj, watermelon luktar inte just nå alls tycker jag. Rekordet slogs av mitt ex som satt i dubbla pepparkaksgrisar (joda, wunderb...läsch!) och det luktade spyor, sen vare nå "cherry"-variant som inte luktade så mycket. Ser fram emot en single malt wunderbaum eller nån tjeckisk pilsnersort, dock inte dagen-efter lukten! Vidare har väl lillgrabben smugit ner bananrester ibland men flugorna stör sikten ( jag åker helst själv.). Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Vad du än gör, försök inte neutralisera granen genom att hänga in flera med annan lukt, det funkar dåligt som fan kom jag på efter 20 stycken. Numera brukar jag skala dom och glömma bort dom i kofferten någon månad innan dom får flytta in i bilen. Ett annat tips är att e34ans fjärrlås kräver att man blir ganska närgången om man hänger upp ett par hektar wunderbaumskog i spegeln så min skog fick flytta in i min fårrd istället. |
|
|
Är lukten starkt även om man inte tar ut hela granen ur påsen på en gång? Finns det granar med nybilsdoft? |
|
|
ja behöver inte wunderbaum, riktiga män ska ju lukta diesel!!!! skämt och sido, ta inte och öppna hela paketet utan bara pyttelite längst upp så du kommer åt hängaren så klarar du dig bra och wunderbaumen håller längre.Kom på att ja måste rensa handsfacket för den är full av dom. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Transocean; "Var således tvungen att tända en Prince och blåsa lite rök på granen" -Kommentaren gjorde min dag! =) Kaptenlöjtnant; Pilsnerdoft i all ära men har du provat "pina colada"? Länk |
|
FredricF |
Wunderbaum? Är inte det extrautrustning för en Amazon? Finns det för BMW? Om ja, varför? /Fredric (sticker ut hakan) |
|
Cornholio; "Lägger dom i kofferten", hmm alltså längst bak i bilen men kommer inte lukten "fram" vid inbromsning (jag förutsätter att du åker touring)? Klart vetenskapen jobbar på BMW-editions även inom wundervärlden, ingenting ska vara exklusivt för Volvo annat än traktorväxellåda... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Kapten: Jo lite lukt sprider sig allt i bilen men det blir faktiskt ganska lagom, saker som har åkt i kofferten kan ju iofs lukta spännande i ett par dagar hehe, och nej jag åker inte hundbuss. | |
|
Ja då blir det till att klippa hål i skisacken då och pröva, tror annars att bakrutan är lite för nära näsan. Det finns ju "tallbar" vad det nu kan vara... Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Inte provat pina colada, alltså? | |
| Jag kör med "new car" Vissa sorter är lite väl sliskiga | |
|
Men herregud, Wunderbaum!... i en BMW som kan lukta så gott! Angående vaniljgranar; När jag sommarjobbade på en kyrkogård för några år sedan så hängde det en helt urdragen vaniljgran inne på den lilla 5 m2 stora toan, Huga! Hade man inte diarre innan så räckte det att öppna dörren så ville all gammal mat ut ur alla ändar på samma gång! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk mvh Fredrik |
|
FredricF |
635 CSi: Äntligen en till med lite stil. Wunderbaum passar kanske i en hissingetraktor full med raggare men inte i en BMW. /Fredric |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.