|
|
|
|---|---|
| Jag har en e46 323 -99 som jag köpt ett par nya fälgar till som jag tänkte ha vinterdäcken på. De är 17-tummare med et34. Är ganska orolig över hur det kommer se ut eller om de kommer ta i någonstans. Med det låga måttet lär de väl sticka ut en hel del. Och vad rekommenderar ni i så fall för mått på vinterdäcken till? 205/55? | |
|
hej Jag kör med 205/50- 17 dubbfria friktionsdäck på min 330/02 och det är inga problem.Visst är det väl likartad kaross på våra bilar? Dum fråga kanske? Mvh Håkan |
|
| Tror du missförstod min fråga lite. Det är inte själva måtten på däcken os jag undrar över utan just et-måttet....dvs inpressningen. Om det kommer göra att däcken kommer ta i kanterna vid lite mer last i baken eller om det kommer se konstigt ut. | |
|
kanske är jag lite grön Bmw-ägare. Vad är et.34? |
|
| Det är inpressningsmåttet hur fälgen ligger mot navet. Ju lägre mått desto mer bygger fälgen på dvs sticker utåt. Standard på E46 är ju et42 och därför undrar jag över om et34 är för mkt. Skulle gärna vilja höra av folk som har erfarenhet av det måttet på en e46. | |
|
Har du 225:or på sommardäcken? I så fall är ju dom fälgarna en tum bredare vilket skulle innebära att vinterfälgarna med 205:or skule passa. Jag menar ET-måttet är ju bara ett mått från mitten på fälgen till "bultplattan" men iom att fälgen totalt sett är ca 2 cm smalare blir ju dessa 8mm "borttrollade" i varje ände på fälgen. Förstår du hur jag resonerar? Kan ju vara så att jag är helt ute o cycklar nu men detta är i alla fall min tanke kring det hela.... God natt M.V.H Dennis |
|
| Hmm...vet inte om det kan stämma. Alltså jag har 225/45 17 på sommaren men fälgarna är 7,5 tum breda. Och dessa är alltså 8 tum och har et34. Så även om jag sätter på 205 eller 215 så kanske det tar i? | |
|
Tror inte det är några som helst problem. Hade 8x19 ET38 fram på min E46 med 235/35 och det satt ganska långt in från skärmkanten. Så ET34 i 17" med 205 blir nog kanon :) /Johan |
|
| Jasså? Ok jo om du hade så så bör ju det funka för mig. Tack för svaret! | |
| Jag kör et37 på 19" och 225:or och har aldrig skrapat i det minsta, så då bör du klara dig. | |
| Det ska nog passa utan problem. Fram har jag har 8.5tums fälg med 225/40-18 med ET30 utan att det tog i någonstans när man svängde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.