|
|
|
|---|---|
pg_ice |
alltid är det nåt helvete alltså :) inte undra på att bilen inte har gått som den ska. det sprutar soppa från en av slangarna vid torpedväggen. jag har ju kännt soppa lukten men att det läckte så mycket det trodde jag inte. dock så försvinner det mesta av läckaget när motorn blir varm,hur kommer det sig? är det så mycket högre soppa tryck när motorn är kall? misstänker att om den läcker vid kallstart så borde den även läcka vid fullgas då trycket måste vara max eller hur. förbannat trist jag bytte soppa slangar i höstas så nu får man göra om det. tippar på att en av slangklämmorna sitter för löst helt omöjligt att nya soppaslangar spricker på 6 månader. |
| Hade samma problem förut, slangarna sväller lite när dom blir varma, så då tätar dom sprickorna lite. Var den beskrivningen jag fick på bmw iaf:) hoppas det löser sig, är ju inte jätte mycket plats att meka på precis, så lycka till=)! | |
pg_ice |
man får ta bort hela fuelrailsen då går det lättare |
Filip_J |
Jävla skitbil ;) |
pg_ice |
ähh det är bra att man hittar fel då har man en förklaring till varför den går som en 318 ;) det är ju värre om den går segt och man inte hittar nåt. det blir nog fart på grejorna sen annars får du köpa tillbaka den för 150k ;) är det nån expert som vet vilket soppatryck det är vid kallstart resp fullgas? bara nyfiken |
| det är väl samma tryck hela tiden bara olika öppnings tider vid olika varvtal men trycket lär nog sannolikt inte va rätt när du har ett läckage | |
| Soppatrycket mäter man med borttagen vakuum slang, då bränsletrycksregulatorn annars ser till att diff-trycket över spridarna är konstant. Dvs. trycket är betydligt lägre i fuelrailen vid tomgång pga undertryck i insuget. | |
pg_ice |
felet var att jag hade satt dit för stora slangklämmor 14mm funkar inte,men 12 och 13 går så tänk på det ni som byter slangklämmorna. nu är det tätt :) |
|
Skönt att de löste sig! Märkt nån skillnad på gången? |
|
pg_ice |
Rock and Roll ! nu sticker den direkt utan att tveka. så nu var det väl fan om den inte ska gå som den ska :) frågan är när man ska skaffa kolfiberinsug och andra kammar ;)? |
| skönt att det löste sig PG ;) | |
pg_ice |
nu är det fan vår! rutan nere :) man blir nästan tårögd av ljudet alltså nu kom det inte med så bra på kameran då det låter betydligt mer i verkligheten. AW du blir inte sugen på att ta ut din M3a eller ;)? Länk |
|
Fick du bort din DIPP på 6500 nu? |
|
pg_ice |
säg så här grenröret läckte/den drog tjuvluft på en cylinder/soppan läckte ut det var så det såg ut när jag bänkade. det är mycket mer jävlar enamma nu när man gasar på. men över 7500 rpm händer det inte mycket men det är väl normalt hehe |
|
Jo jag blir sugen så in i helvete! Nu står den iaf på hjul och nästan allt utanpå bilen är påsatt såsom nästan hela fronten osv vilket känns riktigt gött! |
|
|
Ja måste ha annat insug för att få lite mera topp, eller/och kammar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.