|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra lite med er... Har en 320 06 M-sport som krånglar ordentligt. Den har gått 300 mil, bytte koppling pga av missljud, missljudet är kvar fortfarande. Mekanikerna vet inte vad det är, och verkar inte särskillt intresserade av att ta reda på vad. Funderar på att byta in den mot en ny mini cooper S. Vad tror ni?? (Samma pengar ungefär) | |
|
Får du byta jämnt eller vad? Låter som du kommer gå brakförlust ekonomiskt.... /L |
|
|
Jag får byta jämt. Coopern som jag gjort iordning kommer kosta ca 270 000 Tror du? |
|
|
Jag har inte kört nya 3-serien men jag kan tänka mig att komforten är betydligt bättre än i Coopern. Coopern är iof riktigt rolig att köra, känns som att köra gokart! Personligen hade jag inte bytat mot en Cooper men det beror ju på vad man är ute efter med sin bil.... |
|
|
Får du byta jämna slängar är det en annan sak. Men min erfarenhet säger att en bilhandlare ALLTID drar in pengarna på något sett. Att man får byta in en begagnad 06:a mot en ny 2007 utan att bilhandlaren skall ha något emellan har jag aldrig hört talas om tidigare. Är det en reklamation/goodwill uppgörelse det är frågan om kanske? /L |
|
|
Ärligt talat, är det inte så att bilhandlaren skall ha en liten liten slant ialla fall? ;) /L |
|
| En snabb koll på blocket så ligger väl en 320 med de milen på mellan 240' och 280' (de flesta med lite mer mil). Sen förmodar jag att den speccade coopern är utan eventuella rabatter. Normalt är väl 5-10%. Alltså ganska jämn affär. I överigt håller jag med Calvin, två helt olika bilar och användningsområden! | |
|
Jo, bilarna ligger säker i samma prisklass det bara är det att en bilhandlare inte gör sådana affärer utan att tjäna på det, om det inte är fråga om kompensation för en reklamation. Men då brukar man hamna på minus i alla fall när dom dragit av för antal körda mil. Min erfarenhet är att dom som regel ALLTID ska ha något emellan även om man kommer in med en 2007 M3 med 100 mil på mätaren och vill ha en fabriksny 320. ;) Man blir lurad hur man än gör... /L |
|
|
Så här är läget: Min 320 har något oväsen från drivlinan någonstans, kopplingen har precis bytts men utan resultat. Defekter... Vibration i kopplingspedal (borta efter kopplingsbyte) Vibration i växelspak Metalliskt, "fjäder" ljud vid nertrampning av koppling Knäcker i samma område om man släpper gasen efter pådrag. Tjutande ljud som försvinner när kopplingspedalen trycks ned. Mekanikerna har ingen aning om vad det kan va, och verkar inte särskilt intresserade av att åtgärda det. En av dem tyckte att det var normalt trots att jag visade honom på en av de andra bilarna att det inte lät så. Dom var beredda på att ta in min för 265 som jag gett, och coopern skulle kosta runt 270 i runda slängar... Anledningen till bytet är att jag inte tycker om bilen längre, har haft den i 7 veckor.... inte så kul på en så förhållandevis dyr bil |
|
|
Låter ju som en trist upplevelse. Men som redan sagt, Coopern är ju en helt annan typ av bil och användningsområde. Finns det ingen annan 3-serie som du kan göra samma byte mot? Jag tror att eftersom du från början köpte en 3-serie så kommer du ganska snart att "tröttna" på Coopern även om den är kul som fasen att köra... För uppenbart är ju att din bil har någon form av problem som inte är så lätt att komma till ordning med, men som du själv visat på finns det ju andra 3-bilar som är friska. Själv skulle jag iaf försöka hitta en sån innan jag började fundera på en Cooper. Niklas Fransosen |
|
| Jag skulle också byta mot en 3-serien. | |
|
I såfall skulle jag också välja en annan 3-serie. En mer användbar och mognare kärra. Välj en annan färg så glömmer du snart den tidigare måndagsbilen. /L |
|
| Du kommer helt klart att ångra dig om du tar Minin som är en kul leksak, 320:n en riktig bil. | |
|
Ta och byt, den är skoj kärra. Min egen erfarenhet är att tyvärr har BMWs detaljkvalitet som hållit mycket hög klass under många år försämrats. Om detta har att göra med 3 måndagsexemplar eller att de blivit volymbilstillverkare låter jag vara osagt. Mvh Asken |
|
|
För som rekommenderad 3serie. Går även byta mot en 318 07 på 300 mil som brukats i 2 mån. Den är välutrustad med dynamic,comfort och advantage paket. Titansilver. I dagens läge kostar bilen ny ca 325 000 Kassbyte.... |
|
| Är det verkligen så att du inte kan få en ny 320 eftersom du har nybilsgarantin och de på BMW inte kan åtgärda felen som du har?Det är väll darför man har nybils garantin eller har jag fel? | |
jabbathehot |
lämna tebacks problemet,ta pengarna och fundera verkligen en gång till innan du köper en cooper,för de pengarna kan du köpa både cab o en rejäl vinterbil för,såna kulor tjänar man inte på å sälja bingolotter. don´t be hasty,mvh jabba |
jabbathehot |
lämna tebacks problemet,ta pengarna och fundera verkligen en gång till innan du köper en cooper,för de pengarna kan du köpa både cab o en rejäl vinterbil för,såna kulor tjänar man inte på å sälja bingolotter. don´t be hasty,mvh jabba "May the force be with ya,the force from BMW" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.