AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.328

parkläget på växellådan

Fr
4
Frejjan
750IA-97
Hejsan jag har en 750-ia 97
park läget går i men indikerar inte så jag kan inte starta.
någon som vet vad felet är???
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Felet vet jag inget om, men bilen går att starta i N-läget också, iaf på min -95

En trimmad traktor är fortfarande en traktor
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kolla kontakten nr 8 eller 7 Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kolla säkring 15 har den gått så får du förmodligen lossa kontakten på oljenivågivaren som sitter på oljetråget ,innan du sätter i en ny.
Någon intelligent ingentingör har lagt givaren på samma säkring som växelindikeringen. Och kortis i oljenivågivaren är inte helt ovanlig.

Så är det på E39/E38 V8 vet inte hur det ser ut på V12orna men kan vara lika.

///MVH Hasso
Länk
Fr
4
Frejjan
750IA-97
Tack för alla svar gör ett försök
fr
176
frejo
535iA -98
JAg har preci samma beymmer, det indikerar oftast inte på instrumentbrädan att P-läget är i trots att det är det vid spaken. I mitt fall hjälper det om man skickar fram spaken med lite kraft och fart, något jag dock undviker göra. Jag startar helt enkelt på N. Felet, i mitt fall, ska ligga i själva spaken och troligen måste den bytas. Men då går min växelväljare dessutom trögt och är oprecis i lägena. Efter snack med en automatlådemek så finns det dock lite förhoppningar att det kan räcka med byte av någon bussning och justering. Tydligen är detta ett inte helt ovanligt bekymmer och, enligt mekanikern, drabbas tydligen X5or relativt ofta.
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
om indikeringen funkar på andra växlar, kolla justeringen av vajern först, den spänns utifrån P läget. sedan växellägesgivare.

molle
alain
precis som molle 325 säger, min växelspak hade vsart att komma in i P läget och kunde inte starta på P eller men det gick på N läget, det var växellägesgivare som var sönder. efter utbyttes, problem var lös.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.