|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu för första gången lyft min 530T -01 och använt pallbockar... Det var lite bökigt eftersom "gummiknulen" satt så långt in att garagedomkraften hos svärfar inte nådde in samtidigt som det skulle gå att pumpa på ett bra sätt. Är det nån som har ett tips på en garagedomkraft som kommer in under bilen till gummit och som går lätt att pumpa upp? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten | |
| Nu vet jag inte riktigt hur du menar med "gummiknulen" men jag sätter min 150 kr snikdomkraft där man lyfter med en orginaldomkraft när jag ska hissa upp min e39. Det har funkat bra för mig iallafall. | |
|
Jag kanske var lite otydlig... Jag vill alltså lyfta i den främre mittre gummiknulen för att slippa lyfta varja sida för sig /T Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Jag har köpt en domkraft typ denna Länk Fast av annant fabrikat av den lokala industriåterförsäljaren. Utöver snygg design så lyfter den högt med liten rörelse. (c:a en femtedel så många slag som en vanlig garagedomkraft) Då räcker det lilla utrymmet i början för att få upp bilen eftesom den ragerar på små slag. Men checka att den verkligen är snabblyftande och inte bara en trevlig design. Annars kan du köpa en vanlig garagedomkraft som är förlängd mot handtaget. Brukar finnas på Biltema även om jag inte fann den i WEB-katalogen, **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Du kan komma och titta på min! En billig 2-tons från Biltema (tror jag, fick den av kompisar i födelsedagspresent). Den funkar faktiskt rätt bra. Den når till gummiknulen. Det är lite trögt att lyfta hela fronten men jag skulle inte påstå att det är några problem. Men är bilen sänkt? Min är inte det. |
|
|
Du kan komma och titta på min! En billig 2-tons från Biltema (tror jag, fick den av kompisar i födelsedagspresent). Den funkar faktiskt rätt bra. Den når till gummiknulen. Det är lite trögt att lyfta hela fronten men jag skulle inte påstå att det är några problem. Men är bilen sänkt? Min är inte det. |
|
|
Denna måste vara optimal, inte bara för e39! Länk Dock kanske priset är lite högt, men den lyfter till ståhöjd om man inte är över 1.90 ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.