AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
714

Självavstängande Radio och Navi

Cl
3
Claes-Göran
530 dA Touring -02
Min Radioenhet dör! Kontroll lampan lyser hela tiden, men radion förblir död.

Kontrolllampan till TMC indikeringen lyser heller inte. Navigatorn är också död. Då man markerar Navigation i huvudmenyn, så kommer man till inmatning av land/ort/adress.

Telefonen fungerar och då fungerar också ljudkontrollen! Om man sedan trycker ett antal gånger på På/Av knappen för radion så slutar kontrolllampan för radion att lysa. Ett tu tre så kan radion sedan "hoppa igång" igen då man försöker en annan dag! Vad gör jag? Vad är fel? Mycket irriterande!
Cl
3
Claes-Göran
530 dA Touring -02
Tack Bianca för ditt förslag, att recetta radion genom att göra den strömlös!
Radion satte igång igen, MEN efter en färd på ca 18 mil så "svartnade" allt igen. Jag har nu på nytt gjort den strömlös en längre period, så nu skall det bli spännande att se vad som kommer att hända. (Nu försvann också alla inställda kanaler, men det får jag stå ut med bara f-nskapet fungerar!!!!)
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Har du kollat att ditt batteria är i bra skick?
Prylarna börjar bete sig hyffsat udda vid dålig strömförsörjning.

/Andy
Cl
3
Claes-Göran
530 dA Touring -02
Batteriet är utbytt förra året och är dessutom nyladdat pga urladdning efter kallstarter(Vi har ju haft vinter!)
Efter sista dödläget så har jag på nytt fått en dödning av radion (körde bara 9 mil) och har på nytt "nollat" batteriet/radion. Få se hur länge det fungerar den här gången. Felet är dock mysko tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.