|
|
|
|---|---|
|
Nu har nån JÄVEL kört på min bil. Skrapat upp hela vänstersidan, båda dörrarna. Plåtskador och lackskador.. Och naturligtvis: Ingen lapp Inga vittnen Och det allra roligaste: Halvförsäkring Jag blir så oerhört jävla förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vare sig f-bolag eller TFF tar hjälper till heller.. Hoppas den som körde på min bil kör åt helvete och dör en plågsam död. Så.. nu har jag fått ur det ur systemet.. | |
|
Hur kommer det sig att inte TFF hjälper dig? Rör det sig om en polisanmäld smitningsskada, och du har rimligt pålitliga vittnen som kan intyga din historia, så ska det gå att få ersättning. Fast surt är det ändå med folk som orsakar skador utan att ge sig till känna - oavsett om det är för att dom inget märker, eller för att dom är skitstövlar som smiter medvetet, rör det sig om människor som inte borde vara betrodda med körkort. Lider med dig! |
|
|
Har du inget vittne som kan intyga att bilen var hel då du parkerade den och skadad när du skulle köra därifrån igen? // M.V.H. Daniel |
|
|
Som sagt, jag har inga vittnen. Jag parkerade bilen själv imorse och när jag skulle köra iväg i eftermiddags så var den påkörd. Eftersom jag är ärlig och säger som det var så får jag betala allt själv. Och denna skada är en ren smitning, personen i fråga måste ha varit både hög och full i kombination med dövblind för att inte märka att han körde på min bil. Skadan är 170 centimeter lång och det är inga små repor, plåten är helt knölig. Det här är dessutom tredje gången jag får parkeringsskada inom två år, gångerna innan så har det kostat 2000 i självrisk men då hade jag helförsäkring. Och båda gångerna har reparationen kostat ungefär 2000 så nu tänkte jag att jag klarar mig lika bra med halvförsäkring. Jo tjena. Suckkkkk.. :o( |
|
| Typiskt när man inte tecknar hel så händer det nått. De är väl tyvärr inte så mycket att göra mer än att ta smällen. Lider med dig dock. | |
|
Update: Jag har krigat mig trött i detta ärende nu, har hela tiden ansett att kraven i tafikskadelagen är uppfyllda. Nu har F-bolag / TFF ändrat sig och ska ge mig ersättning trots att jag inte har något vittne. Detta beror nog mestadels på att jag är så jobbig, jag har skickat runt skrivelser och fotobilagor både hit och dit, jag har även ringt och frågat ut en person som troligen har orsakat parkeringsskadan (min granne). Självrisken är 2050 och reparationen kommer kosta c:a 4000 så det är ju inga stora pengar, men det är en liten seger iaf. |
|
|
Grattis! Det känns ibland som att försäkringsbolag och TFF går på uttröttningsmetoden, dvs. säga nej, nej och åter nej till dess att man i stort sätt bankar på deras dörr! ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.