|
|
|
|---|---|
|
Hej igen!! Lite tips! När man ska ta loss dörrsidan så ska man lossa plastramen runt öppningshandtaget genom att föra det frammåt. Jag läste någonstans att det kan sitta hårt men att det är bara att ta i för fullt. Jag tog i så jag höll på att bryta tummen men det rörde sig inte en millimeter. Då upptäckte jag att pappen innanför klädseln stack upp lite, och därför tog framkanten på plastramen i där utan att man såg detta. När jag lyfte lite försiktigt i framkant på ramen med bara naglarna så satt den inte så hårt utan den kröp snällt framåt och lossnade. För att lossa elkontakten till backspeglarna så tog jag ett bågfilsblad som jag bröt av på mitten, slipade bort taggarna vid de runda ändarna och vek ett tunt bommulstyg runt. Jag körde in det ena i springan under kontakten och det andra på höger sida om kontakten sedan bröt och lirkade jag försiktigt i båda bladen samtidigt och då kom den snällt och fint. På grund av dom tunna bladen med tyg runt så blev det inte något märke någonstans. Good luck! Hasse Z3 | |
| Jag har gjort liknande när jag skulle sätta i lite bättre diskanter i bildörren. Var ganska knepigt att dra kablarna men det blev helt kanon. Det jag hade problem med var att få av hela insidan... Jag trodde att den skulle gå sönder om man inte var försiktig, men det krävdes lite ryck för att det skulle lossna, speciellt den delen vid fönsterrutan. | |
|
För att ta loss dörrsidan så slit och dra absolut inte i den för då lossnar dom limmade plastplattorna från pappen som clipsen sitter på. Ta istället en styv stålspackel med ett tyg vikt runt och för in den ca 5cm. mellan plåten och dörrsidan, för den sedan åt höger eller vänster tills det tar emot, då är man vid ett clips bryt nu försiktigt med spackeln och dra samtidigt så släpper clipset. Det sitter sju clips på dörrsidan. Hasse Z3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.