|
|
|
|---|---|
| Jahapp, så märkte man en fjäder som var av på kärran, vänster bak nere vid "koppen". Hur viktigt är det att byta omgående? Vågar man köra 100 mil (sälen t/r) utan bekymmer om man kör i hyffsat normala hastigheter? | |
|
tror inte det är någon fara om det bara är lite som är av. I värsta fall blir det SÅHÄR: Länk |
|
| närå ;) | |
|
Nej det är ingen fara alls om den är av nere vid koppen. Det är ett mycket vanligt materilafel i bakfjädrarna hos E46 och hade det själv på min bmw. Besiktningen märkte inte det ens utan det var hos bmws förbesiktning som de påpekade det för mig. Körde säkert i ett år utan att det var några bekymmer. Byt när du kommer hem. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Kanon, tackar för svar. Då lutar det åt att jag åker upp och avvaktar med bytet.... Hehe - schysst videoklipp!! Det vore nått...lägg till vinterväglag och det kan bli en riktigt intressant historia! |
|
|
Hellre en bruten fjäder än ett brutet ben... Det är bara att åka. Jag körde länge med en avkapad fjäder bak på min E36a utan några problem. Hälsa fjällen! =) Bättre mer piss i Nilen, än massa barnkiss i Bilen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.