|
|
|
|---|---|
|
Enl BMW- verkstad så kan man sätta en garagedomkraft på plastbitarna som är avsedda för Orginaldomkraften. Är det någon som har erfarenhet av att plastbitarna inte håller ? NN/ | |
| Det är helt ok att sätta garagedomkraften på domkraftsfästena i plast. Jag har gjort det på E34, E36, E39, E46, E65, E60 och E90 utan problem. Dessutom är "plastbitarna" billiga och lätta och byta ut. | |
|
Inga problem men lägg brädbit eller gummipuck imellan Länk BMW CS #5139 |
|
| Tackar ! | |
| har du en garagedomkraft kan du dessutom veta att det går ännu snabbare att lyfta hela fronten på den lilla "klack" som är utstansad i plasten mitt under motorn | |
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
steaman : Plastbitarna, vid domkraftsfästena - vad är detta? Har inte sett ngt sådant på min E34 535i - vad är det? |
|
Skall byta till sommardäck på söndag. Har idag varit på Biltema i Linköping och köpt en garagedomkraft för 170 riksdaler. Köpte även en "gummipuck" utan att titta vad den kostade. När jag sedan tittade på kvittot såg jag att "gummipucken"kostade 50 spänn!!!!!!!!! Hade varit bättre och billigare med en träkloss i lämplig storlek. Freude am Fahren: Tack för ett tidspesparande tips. NN/ |
|
| bmw-slangen, det finns inga "plastpuckar" på E34, så det är inte fel på din syn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.